به گزارش آماج خبر، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن نوروز گفت: تمامی ورودی‌های استان در مناطق شهری و روستایی به‌ویژه شهرکرد و مراکز شهرستان‌ها برای استقبال از حضور گردشگران و مسافران نوروزی پاک‌سازی شود.

غلامعلی حیدری در ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: با توجه به پایان دوران شیوع کرونا و بارش‌های اخیر به‌نظر می‌رسد امسال میزبان مسافران بیشتری در استان باشیم.

وی افزایش ایمنی و رضایت حداکثری را شعار امسال ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر دانست و افزود: این مهم در تمامی برنامه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حیدری توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی احتمالی را ضروری اعلام و تصریح کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری نسبت به عملیاتی کردن مصوبه‌های این ستاد اقدام کنند.

وی تشکیل و فعال شدن سریع‌تر این ستاد را ضروری دانست و یادآور شد: آسیب‌شناسی عملکرد کمیته‌های زیرمجموعه این ستاد و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود در دستور کار قرار گیرد.

رییس ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش برای حفظ حرمت این ماه و جلوگیری از روزه‌خواری در مکان‌های عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری همزمان با نوروز ۱۴۰۱ گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن به‌طور جدی مورد توجه باشد.

حیدری مشارکت رسانه‌های گروهی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و کاهش تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: فرمانداران باید شهرداران و دهیاران را برای پاک‌سازی و مناسب‌سازی ورودی‌های شهرها و روستاها تا پنج کیلومتر قبل از ورودی را توجیه کنند.

وی نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بر نحوه فعالیت و خدمات‌رسانی مجتمع‌های بین‌راهی استان را ضروری دانست و افزود: زیباسازی محیط پیرامونی و تجهیز نمازخانه‌های جایگاه‌های توزیع سوخت، مساجد، اماکن مذهبی و فرهنگی در آستانه نوروز انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اجرای رزمایش‌های نوروزی در مرکز استان و شهرستان‌ها را باعث ارتقای آمادگی و هماهنگی اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر استان اعلام کرد و تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده و فعال کردن کشیک‌های زیرمجموعه اصناف، بیمه‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از هم‌اکنون انجام شود.

وی یادآور شد: آماده‌سازی، ایمن‌سازی و آشکارسازی تمامی محورهای درون‌شهری و برون‌شهری، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و شست‌وشوی آن‌ها باید با اولویت در دستور کار قرار داده شود.

حیدری اظهار داشت: بخشی از جاده‌های در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مانند شهرکرد به شلمزار، گندمان به بلداجی، شهرکرد به بروجن و جاده‌های شهرستان و بن باید زودتر تعیین تکلیف و زیر بار ترافیک قرار داده شود.

وی با اشاره به فعال بودن اعضای ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تا پایان‌ تعطیلات عید فطر، گفت: ‌راه‌اندازی بازارچه‌ها به‌ویژه بازارچه سنتی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها برای راه‌اندازی بازارچه‌هایی برای تامین کالاهای اساسی و خرید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی راه‌اندازی و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تقویت روشنایی معابر، هرس درختان، حذف نقاط حادثه‌خیز، تکمیل کردن ظرفیت مراکز توزیع سوخت و تامین به‌موقع کالاهای اساسی مورد توجه همگان باشد.

حیدری افزود: در این مدت فعال شدن روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، افزایش گشت‌های خودرویی، کاهش تصادفات جاده‌ای، معرفی نماینده دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌ها، رونق زیرساخت‌های گردشگری و نظارت جدی بر رستوران‌ها ضروری است.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی