به گزارش آماج خبر، مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: با گازرسانی به مناطق محروم و روستا‌های سخت‌گذر، شاهد آسایش و اشتغالزایی برای ساکنان خواهیم بود.

نادرقلی زری میدانی با اشاره به اجرای طرح‌های گازرسانی به روستا‌ها و مناطق سخت‌گذر خوزستان، گفت: یکی از مشکلات ما در اجرای طرح‌ها و تاخیر در تکمیل آنها، معارضان هستند.

 

وی متوسط زمان اجرای طرح‌های گازرسانی را یکسال اعلام کرد و افزود: در امر گازرسانی، با معارضان و صاحبان زمین‌ها و اراضی کشاورزی مواجه هستیم و باعث شده نتیجه مطلوب مد نظر محقق نشود.

زری میدانی انرژی را محور توسعه در دنیا دانست و ادامه داد: گازرسانی خدمتی است که منجر به رفاه و آسایش و اشتغالزایی برای ساکنان روستا‌ها و مناطق محروم و سخت‌گذر می‌شود، بنابراین وقتی مناطق دوردست از نعمت گاز بهره مندی شوند، سبب ایجاد زیرساخت اشتغال نظیر راه اندازی گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی، مرغداری ها، نانوایی صنعتی و… خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: از لحاظ اعتبار و فعالیت پیمانکاران مشکلی وجود ندارد و درصورتیکه مالکان همکاری داشته باشند و روند صدور مجوز‌ها تسریع شود، سرعت اجرای طرح‌ها و گازرسانی به مناطق محروم از این نعمت خدادادی افزایش خواهد یافت.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت: زمانیکه گاز نباشد، ناچار می‌شویم از سایر سوخت‌های فسیلی از جمله؛ نفت، بنزین، گازوئیل، مازوت، زغال سنگ، چوب که آلودگی آن‌ها به مراتب بیشتر از گاز است و مضر برای محیط زیست، کره زمین و سلامت و حیات جانداران مضر هستند، استفاده کنیم.

 

وی گاز را نوعی سوخت هیدروکربنی پاک دانست و اضافه کرد: بنابراین وقتی از گاز برای مصارف صنعتی و خانگی استفاده کنیم، هوایی پاک‌تر خواهیم داشت و به همین دلیل است که بیشتر صنایع فعال در خوزستان و کشور از گاز استفاده می‌کنند.

 

به گفته نادر زری میدانی، بیشترین بازده گاز در صنایع و کمترین آن در بخش خانگی است و ارزش افزوده آن را در صنعت پتروشیمی، فولاد و… می‌توان مشاهده کرد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما