با حضورصالح رحیمی فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان ، دکتر حاجیانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ، دهقان مدیرکل مدیریت بحران استان ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشدار چغادک به مناسبت 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ،در دبستان فلسفی روستای حسینکی مانور وقوع زلزله برگزار شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، فرماندار بوشهر در حاشیه این مانور گفت: یکی از اقدامات مورد نظر در برگزاری مانور انجام اقدامات پیشگیرانه و کسب آمادگی برای مواجهه با بحران ‌های واقعی است.

 

وی افزود: اگر دانش ‌آموزان با دنیای واقعی حوادث آشنا شده و مهارت های فنی را آموزش ببینند در مواجهه با بحران‌ ها مشکلات زودتر رفع می ‌شود.

 

فرماندار بوشهر اظهار داشت: کشور ایران زلزله خیز بوده و تاکنون علم نتوانسته است پیش‌ بینی زلزله را داشته باشد اما می ‌توان اقداماتی را به منظور پیشگیری و کاهش خسارت‌ های ناشی از زلزله و به حداقل رساندن آن انجام داد.

 

رحیمی ادامه داد: مهم ‌ترین مسئله در وقوع بحران حضور دستگاه‌ های امدادی در محل حادثه طی ساعات اولیه است که مشکلات بعدی را کمتر می کند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان بوشهر یکی از لازمه‌ های مدیریت بحران را کارشناسی و آسیب شناسی در مانورها دانست

وی افزود: برگزاری الگویی مانورها و آموزش ‌های ارائه شده به دانش‌ آموزان می‌ تواند به دیگر واحدهای آموزشی و خانواده ‌ها تسری پیدا کرده و این فرهنگ را گسترش دهد.

 

در این مانور دانش آموزان آموزش های امداد و نجات را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و سازمان ‌ هلال احمر نیز به ایفای نقش پرداختند.

  • نویسنده : فاطیما عباسی