معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا تا روز دوشنبه، سرعت وزش باد‌های جنوبی در سواحل استان و بر روی خلیج فارس افزایش خواهد یافت و دریا در این مدت به نسبت متلاطم است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، زهرا راستگو ظهر امروز اظهار داشت: تا اواسط هفته در برخی از ساعت‌ها با وزش باد‌های شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای وکاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در هفته جاری به سبب وزش باد‌های جنوبی رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است و دمای هوا نیز در مناطق غیر ساحلی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی از اواخر وقت امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد را متغیر بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی از اواخر وقت شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر مطرح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۴۶ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۲:۲۰، مد دوم ساعت ۱۷:۳۲ و جزردوم ساعت ۲۱:۴۹ دقیقه است.

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر