مدیرکل بیمه سلامت یزد از اجرای طرح جدید حمایت بیمه ای در این استان خبر داد و گفت: از این پس زنان باردار در این استان می‌توانند بیمه شوند.

به گزارش آماج به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر محمد دریجانی مدیر کل بیمه سلامت استان یزد بابیان این‌که بالغ بر ۸۵ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان هستند، اظهار کرد: بیمه سلامت استان نسبت به دیگر سازمان‌های بیمه‌گر در وضعیت بهتری قرارگرفته است.

وی افزود: بر اساس قانون بیمه سلامت همگانی باید در مراکز دولتی ارائه خدمت کند و در همین راستا خوشبختانه در تمامی مراکز دولتی این دفترچه‌ها هم در حوزه سرپایی و هم در حوزه بستری قابل اعتبار است.

دریجانی در ادامه با بیان این‌که دفترچه بیمه سلامت ایرانیان در تمامی مراکز دولتی و خصوص دارای اعتبار است، گفت: دفترچه‌های بیمه سلامت هیچ‌گونه فرقی نکرده و به‌صورت رایگان در مراکز دولتی دارای اعتبار است و بیمه سلامت به مردم ارائه خدمات می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ارائه خدمات بیمه‌ای برای زنان باردار، تصریح کرد: زنان بارداری که بیمه نیستند با مراجعه به اداره کل بیمه سلامت استان یا اداره بیمه شهرستان و ارائه مدارک لازم می‌توانند به صورت رایگان بیمه می‌‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بیمه شدن می‌توانند از خدمات دوران بارداری و زایمان استفاده کنند و همچنین بلافاصله بعد از تولد فرزند آنها نیز به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

دریجانی در پایان ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان را اولویت بیمه سلامت دانست و بیان کرد: این طرح که در آن طی کمتر از یک ساعت بیمه نامه زنان فعال می‌شود، زایمان طبیعی و سزارین را پوشش می‌دهد.

  • نویسنده : مبینا اکبری