به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از صادرات ۲۷ میلیون دلاری صنایع‌دستی همدان خبر داد و گفت: با لغو تعهد پیمان سپاری ارزی صادرات به صورت رسمی انجام می‌شود.

محمدرضا خلجی با بیان اینکه وضعیت صادرات صنایع‌دستی همدان نسبت به گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: طی ماه گذشته ۲۷ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی همدان بوده که عمده آن به کشور عراق ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات صنایع‌دستی همدان مربوط به سفال و سرامیک است، افزود: پس از سفال؛ مرواربافی، منبت و نقاشی روی شیشه در رتبه‌های بعدی صادرات قرار دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: مقصد صادرات مرواربافی به کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه است، منبت بیشتر به عراق و سپس ارمنستان صادر می‌شود و نقاشی روی شیشه و شیه‌گری نیز به عراق ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر صادرات صنایع‌دستی به صورت غیررسمی است، افزود: با این وجود شرکت در نمایشگاه‌های خارجی نیز در شناساندن و فروش صنایع دستی بسیار اثرگذار است به طوری که خانم شاهوردی از هنرمندان با حضور در نمایشگاه ایتالیا ۱۰ هزار یورو فروش داشتند.

  • نویسنده : هستی ابراهیمی
  • منبع خبر : فارس