اداره ملی نظارت بر دارو در چین روز شنبه استفاده مشروط از قرص ضد کووید ۱۹ شرکت داروسازی فایزر را مجاز اعلام کرد.  

به گزارش آماج خبر مقامات بهداشتی چین در حالی به مصرف مشروط قرص«پاکسلوید» چراغ سبز نشان داده اند که تاکنون اجازه استفاده از هیچ واکسن خارجی برای مقابله با بیماری کووید۱۹ را در کشورشان صادر نکرده آمد.

این تصمیم در زمانی اتخاذ شده است که پکن میزبان بازی های المپیک زمستانی است و چند کانون کوچک ابتلا به ویروس به تازگی به شکل پراکنده در چین شناسایی و گزارش شده است.

استفاده از قرص پاکسلوید که شرکت آمریکایی فایزر آن را به بازار عرضه کرده اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ایالات متحده آمریکا مجاز اعلام شد و از آن زمان تا کنون این قرص ضد کووید در حدود چهل کشور جهان مجوز گرفته است.

فایزر در سال ۲۰۲۱ از فروش قرص ضد کووید پاکسلوید ۷۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد و امیدوار است در سال جاری میلادی مجموعا ۱۲۰ میلیون دوز دیگر از این دارو را تولید و به بازار عرضه کند.

اداره ملی محصولات پزشکی چین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود اعلام کرده است که مجوز استفاده از قرص ضد کرونای فایزر به صورت مشروط صادر شده و این دارو همانند سایر کشور ها تنها برای بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ هستند قابل تجویز و استفاده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که شرکت فایزر باید به مطالعات روی این محصول تازه دارویی خود ادامه دهد و نتایج آن را در اختیار کشور های دریافت کننده قرار دهد.

  • نویسنده : مانی صیادپور
  • منبع خبر : آماج‌خبر