خرداد ماه ۱۴۰۰ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری طبق گفتگویی تلویزیونی توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی با مردم کرمانشاه به تشریح مهمترین مسائل استان کرمانشاه و برنامه‌های خود را در راستای کاهش و رفع آنها ارائه داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبر گزاری مهر، تکمیل خطوط ریلی به کشور عراق، صنایع تبدیلی، اقتصاد مرزنشینی، ایجاد طرحی برای حفاظت از جنگل‌های بلوط، ساماندهی بازارچه‌های مرزی با اقتصادی کاملاً صادرات محور، کولبری، گسترش ظرفیت در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، تمدن و فرهنگ از مهمترین محورهای تأکیدی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازه زمانی انتخابات ۱۴۰۰ بود.

سرانجام آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مقام سیزدهمین رئیس جمهور ایران به همراه جمعی از وزیران خود در آستانه یک سالگی دولت جدید در تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری به استان کرمانشاه سفر کرد تا پس از گذشت حدود یک سال در اولین دیدار حضوری خود پس از انتصاب به ریاست جمهوری میهمان مردم کرمانشاه باشد.

هدف و نگاه اصلی دولت سیزدهم در دیدارهای استانی که معمولاً در روزهای جمعه صورت می‌گیرد علاوه بر دیدار با مردم و حضور مسئولان بین آنها به عنوان دولتی مردمی تلاش برای ایجاد زمینه‌های توسعه و پیشرفت، تحقق وعده‌ها و گره گشایی از مسائلی است که اغلب باعث بروز معضلات گسترده در حوزه‌های استانی و کشوری شده است.

بیکاری، مشکلات کشاورزی، صنایع تبدیلی، صادرات، مشکلات آزاد راه‌ها و محورهای مواصلاتی، راه آهن ۱۷ ساله، پروژه‌های درمانی نیمه تمام، ساماندهی و احیا رودخانه و فاضلاب، جنگل‌های بلوط و باغ موزه از مهمترین مطالبات مردمی استان کرمانشاه بود که خبرگزاری کرمانشاه به صورت تخصصی و کارشناس محور به بررسی آنها در گزارشات مختلف پرداخته و با تاکید بر لزوم و اهمیت آنها بر رفع این مسائل و مشکلات تاکید کرده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان در مرحله نخست سفر رئیس جمهور به استان در روزهای آینده تخصیص می‌یابد و ۲۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است.

امیری مقدم با اشاره به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان کرمانشاه اختصاص یافته است، ۶۴ پروژه نیز در حوزه زیربنایی با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث، تکمیل و توسعه بنگاه‌ها و توسعه اشتغال در نظر گرفته شده و ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

امیری مقدم با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه‌های کشاورزی و فرهنگی، عنوان کرد: ۲۴ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ۵۱ پروژه نیز در حوزه فرهنگی آموزشی با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مصوب شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای و اجرای طرح هادی در ۱۲۷ روستای استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و ۱۶ پروژه در حوزه اجتماعی و رفاهی با اعتبار ۲۴۲ میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه است.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی