مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری کشور گفت: روند ساخت مترو اهواز آنقدر کند بوده که می‌ترسیم سمتش برویم؛ انگار نشدنی است.

مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌گوید: عملکرد نشان میدهد ساخت مترو اهواز کند است و بررسی‌های چند روز اخیر نیز نشان داده شهرداری باید اجرای فاز یک و ۲ را در الویت قرار دهد.

 

او افزود: مقرر شده مطالعاتی انجام و بازنگری خطوط صورت بگیرد تا دیگر فاز‌ها با استفاده از اتوبوس یا «ریل باس» پوشش داده شوند.

 

خانم حصاری توضیح داد که فاز اول و دوم مترو اهواز بخش‌های وسیعی از هسته مرکزی کلانشهر را در بر میگیرد و اصل کریدور خط مترو همین بخش است.

 

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری یادآور شد در صورت تامین اعتبار از سوی شهرداری نیز به پایان رساندن این ۲ فاز حداقل ۴ سال زمان می‌برد.

 

این مقام مسئول گفت: بخشی از اعتبارات را دولت از طریق اوراق مشارکت تامین و بخش دیگری از هزینه‌ها نیز بر عهده شهرداری است.

 

بر همین اساس شهرداری باید از طریق «مجتمع‌های ایستگاهی» یا «تی او دی» (استفاده از کاربری زمین برای توسعه حمل و نقل) طی ۳ سال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ساخت مترو را تامین نماید.

 

دولت نیز طی همین مدت و از طریق اوراق مشارکت ۳ هزار میلیارد تومان را به منظور تکمیل مترو اهواز تامین خواهد کرد.

 

بنابراین تکمیل طرح مترو اهواز دستکم و در خوشبینانه‌ترین حالت ۷ سال دیگر محقق می‌شود.

  • نویسنده : نرگس راستگو
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان