مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حضور گسترده زائران در حرم مطهر گفت: حرم مطهر با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیش از 35 هزار نفر را در ایام نوروز اسکان داده است.

 

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی در گفت و گوی خود، با اشاره به میزبانی آستان مقدس بانوی کرامت از زائران نوروزی اظهار کرد: حرم مطهر در نوروز با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل آموزش و پرورش استان قم خدمات اسکان شبانه به زائران حرم بانوی کرامت ارائه کرد.

 

وی گفت: در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) دو دفتر ویژه خدمات اسکان در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش قرار گرفت و زائران زیادی از حرم مطهر برای اسکان به این دو ارگان ارجاع و راهنمایی شدند.

 

مدیر حرم حضرت معصومه (س) افزود: بر اساس آمار اعلام شده از ۲۶ اسفند تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر از طریق دفتر مستقر در حرم مطهر برای اسکان به میراث فرهنگی و گردشگری و تعداد ۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای اسکان به آموزش و پرورش ارجاع داده شدند.

 

وی ادامه داد: در داخل حرم مطهر بانوی کرامت نیز زائرسرای کوثر از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه میزبان ۵ هزار و ۹۷۴ نفر زن و مرد برای اسکان بوده است.

 

عبدی اضافه کرد: همچنین به دلیل افزایش حجم زائران و متقاضیان اسکان شبانه در حرم مطهر، شبستان نجمه خاتون نیز از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین به اسکان شبانه اختصاص یافت و متوسط شبانه ۵۰۰ نفر خواهر و برادر در این مکان اسکان پیدا کردند.

  • نویسنده : سعادت کاظمی