سلسله نشست‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش آماج خبر، مسئول آموزش موسسه و برگزاری طرح ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز گفت : سلسله نشست‌های ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز از طریق آموزش کودکان و نوجوانان به همت ستاد کانون‌های مساجد خوزستان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «ماه پوش مروارید سیما» برگزار می‌شود.

زهرا جمشیدی اظهار کرد: از آنجایی که رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری و تغییر نگرش، اندیشه و رفتار مخاطبان دارند آموزش و شناخت روش‌ها و عملکرد‌های رسانه‌ها امری ضروری است.

مسئول آموزش موسسه و برگزاری طرح ارتقای سواد رسانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار اهواز افزود: در چنین وضعیتی ما باید درباره نگرش کودکان و نوجوانان کشورمان به پدیده جهانی شدن رسانه‌ها و تاثیر این نگرش بر نظام ارزشی و هویت آن حساسیت کافی نشان دهیم.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت گروه سنی کودکان و نوجوانان هشت تا ۱۶ سال و نقش‌پذیری در این دوران، تمرکز بر این گروه سنی و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب‌های اجتماعی الزامی و ضروری می‌کند.

جمشیدی تصریح کرد: به همین منظور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با همکاری موسسه فرهنگی و هنری «ماه پوش مروارید سیما» موضوع ارتقای سواد رسانه‌ای از طریق آموزش کودکان و نوجوانان در محلات کم‌برخوردار شهرستان اهواز را در دستور کار قرار داده که طی ۳۰ جلسه در ۱۵ منطقه برای دختران و پسران سنین هشت تا ۱۶ سال در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

وی به بیان موضوع رسانه، مفهوم سواد رسانه‌ای، ضرورت نیاز به سواد رسانه‌ای در فضای رسانه‌ای امروز و فنون اقناع و واقع‌بینی نسبت به جهان، مدیریت استفاده از وسیله و مدیریت سطوح روابط در فضای مجازی پرداخت و یاد آور شد: در این طرح در پایان جلسه با اهدای جوایز به تمام دانش‌آموزان و پذیرایی از این عزیزان خاتمه می‌یابد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده