سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صادرات بیش از ۴ میلیارد دلار کالا و محصولات کشاورزی از مرز‌های استان به سایر کشور‌ها خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حمیدرضا فلاح با تبریک روز ملی صادرات گفت: خوزستان به دلیل برخورداری از مرز‌های آبی، زمینی و هوایی جزو استان‌های راهبردی در امر صادرات کالا محسوب می‌شود.

 

او میزان صادرات کالا و محصولات کشاورزی در نیمه نخست امسال را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: بیشترین سهم صادرات غیر نفتی در این مدت با ۵۸ درصد مختص پتروشیمی بوده است.

 

به گفته فلاح؛ فولاد ۱۳ درصد، کشاورزی ۱۳ درصد، مصالح ساختمانی ۱۱ درصد، صنعت ۳ درصد و صنایع دستی یک درصد در مجموع صادرات انجام شده سهیم بودند.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص میزان واردات کالا از مرز‌های استان در ۶ ماه اول امسال گفت: ۵.۱ میلیارد دلار نیز واردات کالا از مرز‌های استان ثبت شده است.

 

این مقام مسئول ارزش هر تن کالای صادراتی معادل ۴۷۲ دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی ۵۸۰ دلار عنوان کرد و ادامه داد: این آمار‌ها نشان می‌دهند بیشتر کالا‌های با ارزش افزوده بالا و کالا‌های فناورانه و قطعه به استان و کشور وارد شده است.

 

خوزستان با برخورداری از مرز‌های آبی و زمینی و بنادر راهبردی از جمله؛ بندر امام خمینی، آبادان، بندر ماهشهر، بندر خرمشهر و بندر شادگان ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده