مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت:در روز جمعه ۲۳ دی مصادف با ولادت حضرت فاطمه (ص)، استفاده از مترو برای بانوان رایگان است.

به گزارش آماج خبر؛ مریم اردبیلی گفت: به منظور گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (ص) و روز مادر، شهرداری تهران برنامه های مختلفی تدارک دیده که اجرای ویدئومپینگ و نورافشانی در برج آزادی ، اجرای هنر چیدمان و هنر تعاملی در نقاط پر تردد شهری، بازدید از مراکز نگهداری زنان و دختران آسیب دیده و توزیع اقلام فرهنگی بین شهروندان زن از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: جشن روز میلاد در برج میلاد با حضور شهردار تهران با عنوان “قدردانیم” برگزار می‌شود.

 

مریم اردبیلی همچنین از برگزاری کارگاه هنری با موضوع قدردانی از زنان خبر داد و افزود: این کارگاه به مدت سه روز و با حضور صد هنرمند و استاد این رشته برگزار می شود.

 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به افتتاح دو مجموعه شهربانو در مناطق ۱۱ و ۱۲ و چهار مجموعه شهردخت در مناطق ۲، ۸، ۱۹ و ۲۰ در شنبه‌های امید و افتخار ،گفت: بازارچه دست سازه‌های مادران شهر با استفاده از شعار‌های «تو چقدر هنرمندی» و «چقدر تو کاربلدی» در مناطق مختلف برپا می‌شود.

 

مریم اردبیلی افزود: همچنین ۳۶ جشن قدردانی از بانوان اثرگذار، ۳۷ مسابقه هنری و ورزشی، ۴۷ رویداد فرهنگی، ۲۷ کارگاه آموزشی، ۱۰ رویداد مادر دختری، ۱۰ ایستگاه سلامتی، ۲۴ برنامه قدردانی از مادران شهدا، ۲۳ بازارچه فروش محصولات زنان سرپرست خانوار و جشن گلریزان برای آزادی مادران زندانی در مناطق مختلف برگزار می شود.

 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، در ادامه ، با اشاره به اضافه شدن پنج اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو گفت: زمانی واگن بانوان به صورت نمادین راه اندازی شد، اما هنوز محقق نشده و جز سفارشات ما در خرید واگن‌هاست و با اولین واگن‌های وارداتی، واگن بانوان نیز راه اندازی می شود.

 

مریم اردبیلی افزود: همچنین یکی از ایستگاه‌ها با محور خانواده و دیگر ایستگاه‌ها با محور زن طراحی می شود.

  • نویسنده : نرگس حیدری