همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم روز شنبه در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسئولان ۳۰ نفر از معلمان فعال مهریز با لوح سپاس و هدایا تجلیل شدند.

به گزارش آماج خبر و به نقل از ایرنا، در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز گفت: معلم به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش نقشی اساسی در کیفیت آموزش و یادگیری دارد و در جامعه‌ای که به مقام معلم احترام گذاشته شود آن جامعه به سرعت مسیر رشد و تعالی را طی خواهد کرد.

 

مصطفی زارع زاده افزود: معلمان طلایه‌داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه‌ای هستند و همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می‌درخشند و پیامبرگونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان‌ها از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند و در تمامی جوامع از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار می‌باشند.

 

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت: تمامی روزهای سال متعلق به فرهنگیان است که مخلصانه در تربیت و تعلیم نسل جوان فعالیت دارند.

 

سید کاظم حسینی مدواری افزود: تکریم و سپاس از مقام معلم یک رسالت ملی، دینی و انقلابی است و باید مردم و مسئولان همواره قدردان این قشر فعال و موثر جامعه باشند.

 

وی اظهار کرد: فرهنگیان سخت‌کوش در هر شرایطی بدون وقفه به تربیت دانش‌آموزان بر اساس اهداف انقلاب‌اسلامی مشغول هستند و با تهدید نرم دشمنان مقابله می‌کنند.

 

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۲۰۰ معلم شاغل، ۱۳ هزار دانش‌آموز و ۱۰۷ مدرسه دارد.

 

  • نویسنده : زهرا طیبی