مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آزمون انتخاب مسابقات جهانی مهارت (شانگ‌های چین) در رشته‌های آجرچینی و کاشیکاری دیوار و کف در استان آغاز شد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، عبدالمجید دراهکی امروز در آیین آغاز این مسابقات بیان کرد: آزمون انتخابی مسابقات جهانی مهارت برای معرفی ۲ نفر برتر در رشته‌های آجرچینی و کاشیکاری دیوار و کف به مدت سه روز در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این آزمون که پس از اردوی یک ماهه مهارت آموزان در بوشهر و با شرکت رقابت کنندگانی از استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و خراسان شمالی و لرستان آغاز شده، بیش از هشت کارشناس بین‌المللی نظارت می‌کنند و نفرات برتر به مسابقات جهانی شانگ‌های ۲۰۲۲ اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه طرح نهایی این مهارت آموزان مطابق با طرح‌های مسابقات اجرا شده و باید در طول ۱۹ ساعت از سوی رقابت کنندگان اجرا شود، عنوان کرد: در این مسابقات ۲ شرکت کننده در رشته آجرچینی و سه شرکت کننده دیگر در رشته کاشی‌کاری دیوار و کف با هم رقابت می‌کنند.

 

وی هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت را شناسایی نخبگان و کشف استعداد‌های جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

 

دراهکی گفت: استان بوشهر ۶ رقابت کننده در اردوی مسابقات جهانی مهارت در کشور دارد که امید می‌رود بتوانند به مسابقات جهانی مهارت که سال جاری میلادی در شانگ‌های چین برگزار می‌شود، راه یابند.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست