با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی، حوادث جاده‌ای در استان نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش آماج خبربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رستگاری در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل گفت: متاسفانه در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان بودیم که البته سفر‌های جاده‌ای به استان نیز بعد از محدودیت‌های کرونایی افزایش بسیار زیادی داشت.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد اصلی‌ترین علت حوادث جاده ای، عامل انسانی و واژگونی بر اثر خواب آلودگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: فرهنگ سازی برای کاهش حوادث رانندگی در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است و دستگاه‌ها و اداره‌های فرهنگ ساز خصوصا رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های استان یزد است که از این میزان، ۸۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی را راه روستایی تشکیل می‌دهد.

رستگاری با تأکید بر تلاش برای افزایش ایمنی مسیر‌های جاده‌ای اظهار داشت: برآورد‌ها نشان می‌دهد هزینه سالانه نگهداری راه‌های استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن تامین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حذف مناطق حادثه خیز استان گفت: از ۱۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در سال قبل، ۱۰ نقطه اصلاح شده و یک نقطه نیز در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در برخی از شاخص‌ها از جمله وضعیت آسفالت جاده‌ها جزو هشت استان برتر کشور و در موضوع راه‌های روستایی نیز از پوشش ۹۵ درصدی برخورداریم که از شاخص کشوری بالاتر است.

رستگاری از اختصاص بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور برای افزایش ایمنی راه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال جذب این اعتبارات هستیم و بخش عظیمی از آن در حوزه راه‌های روستایی هزینه خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان