دروازه‌بان باتجربه فصل گذشته تیم پورتیموننسه پرتغال با امضای قراردادی قرضی به جمع طلایی‌پوشان سپاهان بازگشت.

به گزارش آماج خبر به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ یکی از نقل‌وانتقالات تابستانی فصل گذشته، پیام نیازمند دروازه‌بان ملی‌پوش تیم سپاهان اصفهان بود که با انگیزه درخشش در مسابقات اروپایی، از جمع شاگردان محرم نویدکیا خارج شد و با امضای قرارداد رسمی به لیگ پرتغال رفت و به عضویت تیم پورتیموننسه درآمد. نیازمند در شرایطی لیگ برتر فوتبال ایران را ترک کرد که در لیگ نوزدهم توانسته بود عنوان برترین دروازه‌بان فصل را به دست آورد.

 

پیام نیازمند برخلاف تصورات، نتوانست روزهای خوبی را در لیگ پرتغال بگذراند و همواره یک بازیکن نیمکت‌نشین در تیم پورتیموننسه بود و همین مسئله باعث شد تا نیازمند حضور در اردوهای تیم ملی را هم از دست بدهد. در ابتدای آغاز به نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون بازگشت نیازمند به لیگ ایران و پیوستن به فولاد خوزستان مطرح بود، اما این اتفاق رخ نداد.

 

مدیران باشگاه سپاهان در روزهای گذشته با درخواست جذب پیام نیازمند از سوی ژوزه مورایس مواجه شدند. آن‌هم در شرایطی که طلایی‌پوشان اصفهانی در خط دروازه خود سنگربان نامداری چون رشید مظاهری را داشتند اما عملکرد پرنوسان مظاهری در دو هفته آغازین فصل جدید لیگ برتر باعث شد تا مورایس درخواست جذب دروازه‌بان جدید کند تا رقابت جذابی در خط دروازه سپاهان شکل گیرد.

 

نیازمند با قراردادی ۳ ساله به تیم پورتیموننسه پیوسته و حق فسخ این بازیکن ۱۰ میلیون یورو تنظیم شده بود که این هزینه سرسام‌آور باعث شد تا مدیران سپاهان برای جذب قرضی او وارد مذاکره شوند که سرانجام مذاکرات به نتیجه رسید و عصر امروز، باشگاه سپاهان در خبری رسمی اعلام کرد که با توافقات انجام شده، پیام نیازمند در ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم برای طلایی‌پوشان اصفهانی به میدان خواهد رفت.

 

سنگربان ۲۷ ساله طلایی‌پوشان که بعد از یک فصل دوری از سپاهان دوباره به این تیم اصفهانی بازگشته، در حال حاضر در پرتغال حضور دارد اما انتظار می‌رود که طی روزهای پیش‌رو به ایران سفر کند و خود را در تمرینات به کادرفنی معرفی نماید. طلایی‌پوشان اصفهانی در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در سیرجان میهمان گل‌گهر هستند که بعید به نظر می‌رسد نیازمند بتواند در هفته سوم همراه شاگردان مورایس باشد اما احتمالاً او از هفته چهارم رقابت‌ها و دیدار با فولاد خوزستان آماده حضور در ترکیب سپاهان خواهد شد.

 

رشید مظاهری که رقیب نه‌چندان سرسختی چون نیما میرزازاد را در تیم سپاهان در مقابل خود می‌دیدید، حالا از این پس باید برای حضور در ترکیب اصلی سپاهان با پیام نیازمند رقابت کند. مظاهری پیشتر در استقلال در رقابت با حسین حسینی بود که در نهایت نیمکت‌نشینی‌های متوالی باعث جدایی این دروازه‌بان باتجربه از جمع آبی‌پوشان پایتخت شد و حالا باید دید با توجه به بازگشت نیازمند، رشید مظاهری چه عملکردی از خود نشان می‌دهد و سرنوشت او در سپاهان چگونه رقم می‌خورد.

 

نیازمند امیدوار است در سال منتهی به جام جهانی، بتواند با درخشش‌های خود مجدداً به فهرست نفرات تیم ملی بازگردد و در رقابت با چهره‌هایی چون علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و حسین حسینی، بتواند همراه کاروان تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سفر کند.

 

 

  • نویسنده : نگار کریمی