رئیس اداره بهره‌برداری امور برق اردستان گفت:مصرف برق در شهرستان اردستان با بیش از ۳۳ هزار مشترک روزانه ۳۲ مگاوات است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد پوربافران گفت: امسال کشور حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار مگاوات برق کسری دارد که ناشی از رعایت نشدن تولید و مصرف برق در سطح کشور است.

او اوج مصرف برق در کشور از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور خواهد بود که باعث ایجاد چالش‌هایی برای شرکت‌های توزیع برق می‌شود، گفت: کل شهرستان‌های استان اصفهان روزانه حدود ۲۱۵۰ برق مصرف می‌کند و مصرف برق در شهرستان اردستان با بیش از ۳۳ هزار مشترک روزانه ۳۲ مگاوات است که به نسبت توسعه‌ای که در شبکه توزیع برق در این شهرستان داشتیم این مقدار نرمال است.

به گفته پوربافران بخش کشاورزی اردستان با مصرف روزانه ۸ مگاوات برق بیشترین مصرف برق را در این شهرستان دارد و در بخش صنعت روزانه حدود ۶ مگاوات برق مصرف می‌شود.

با برنامه‌ریزی شرکت توانیر امسال دستورالعمل‌های مجزایی برای خاموشی‌ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال به بخش کشاورزی شهرستان توصیه شده روزانه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ مصرف برق خود را به صفر برسانند تا صورتحساب قبض برق سه ماهه تابستان آن‌ها رایگان محاسبه شود.

به گفته او با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال خاموشی‌های خانگی و عمومی نخواهیم داشت، ولی مجبور هستیم تمام خاموشی‌ها را در بخش کشاورزی و صنعت انجام شود. به بخش صنعت توصیه کردیم اگر در سه‌ماهه پیک مصرف، میزان مصرف خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهید مشمول خاموشی‌ها نمی‌شوید که خوشبختانه تاکنون همکاری خوبی با امور برق داشتند.

پوربافران می‌گوید: در صورت کمبود برق بخش صنعت شهرستان اردستان در روز‌های زوج هفته مشمول خاموشی‌های برق می‌شود، طبق جدول زمان‌بندی‌شده فیدر‌های اختصاصی روز‌های شنبه، شهرک صنعتی اردستان روز‌های دوشنبه، و شهرک صنعتی زواره و بخش مهاباد روز‌های چهارشنبه مشمول خاموشی می‌شوند.

رئیس اداره بهره‌برداری امور برق اردستان با اعلام اینکه فعلاً برنامه‌ای برای خاموشی بخش خانگی اعلام نشده است، گفت: در صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف، مجبور به اعمال خاموشی‌هایی خواهیم شد.

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری