رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به طرح ملی فناورانه و دانش بنیان تولید غذای آبزیان زنده در این استان خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی احمدی‌زاده: ما در تامین غذای آبزیان به شدت به واردات وابسته هستیم.به همین دلیل جهاددانشگاهی بوشهر از سال ۱۴۰۰ طرح مهم و فناورانه تولید غذای آبزیان را عملی کرد، این طرح در کمیسیون کشاورزی و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه و در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به آن اختصاص داده شد.

 

در استان بوشهر از سال ۱۳۹۹ طرح فناورانه و دانش تولید بچه ماهی سی‌باس را در شهرک زیست فناورانه دلوار با بودجه ۱۶۰ میلیارد ریال شروع شد.این طرح در استان بوشهر با ۴۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

 

احمدی زاده افزود:عملیاتی شدن طرح تولید بچه ماهی سی‌باس و تولید غذای آبزیان ، دستاوردی بسیار مهم برای کشور در حوزه اقتصاد دریا و توسعه صنعت آبزی پروری میباشد.در حال حاضر بچه ماهی و غذای آبزیان از کشورهای شرق آسیا، اروپا و استرالیا وارد کشور می‌شود و این موضوع باعث خروج منابع ارزی بسیاری می‌شود.

 

طرح مهم تولید بچه ماهی سی‌باس در جهاد دانشگاهی سبب حفظ امنیت غذایی، قطع وابستگی، خارج نشدن منابع ارزی و همچنین توسعه صادرات می‌شود.

 

 

  • نویسنده : الهه مهرپرور