وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌بینید دشمن به دنبال‌ لطمه زدن به جمهوری اسلامی است؛ دلیلش این ا‌ست که نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اند. دانش‌آموزان باید نقش مهم خود را بدانند و هدفشان این باشد که در عرصه‌های مختلف پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس از قم، یادواره ۱۲۸ شهید هنرستان فنی قدس قم، پیش از ظهر امروز با سخنرانی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مرکز آموزشی برگزار شد.

 

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: دانش‌آموزان همواره نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی داشته‌اند، امروز اگر می‌بینید دشمن به دنبال‌ لطمه زدن به جمهوری اسلامی است؛ دلیلش این ا‌ست که شما نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اید. دانش‌آموزان باید نقش مهم خود را بدانند و هدفشان این باشد که در عرصه‌های مختلف پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرند.

 

وی افزود: قبل از انقلاب ما در کوچک‌ترین مسائل وابسته به دولت‌های غربی و آمریکایی بودیم اما بعد از انقلاب به برکت خون شهیدان و تلاش شما نوجوانان و جوانان در هر زمینه‌ای پیشتاز هستیم.

 

نوری با بیان اینکه در کل دنیا تنها چند کشور توانستند واکسن کرونا تولید کنند، اضافه کرد: ابرقدرت‌هایی بودند که ادعای بزرگی در زمینه پزشکی داشتند اما در بحث تولید واکسن ناتوان ماندند. در مقابل ایران اسلامی به همت محققان جوان خود توانست چندین واکسن تولید کند و در حال حاضر ما یکی از صادرکننده‌های واکسن کرونا در دنیا هستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دشمن با تبلیغات منفی خود دنبال این است که بین شما نوجوانان و جوانان ناامیدی را افزایش دهد و اینطور القا کند که شما ناتوان هستید. شما دانش‌آموزان در خط مقدم فناوری هستید و باید مراقبت کنید تا در برابر توطئه‌های دشمن شکست نخورید و مراقب سنگر‌های خود باشید؛ شما شهید حسن تهرانی‌مقدم‌ها و شهید زین‌الدین‌های آینده این مملکت هستید.

 

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال این است که هنرستان‌ها را فعال‌تر کند، افزود: امسال حدود ۷۰ هزار دانش آموز در هنرستان‌های سراسر کشور اضافه شده‌اند و این یعنی ۷۰ هزار نیروی جوان پای کار در اختیار کشور ماست و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

نوری در پایان گفت: تاکید مقام معظم رهبری این است که در راستای حمایت از توسعه دانش‌بنیان‌، از ظرفیت هنرستان‌ها استفاده شود و به نوعی دانش‌آموزان به عنوان سربازان این جبهه هستند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان