مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختلال در توزیع آب در این استان به دلیل سیلابی شدن رودخانه زاینده‌رود خبر داد و گفت: گل‌آلود شدن رودخانه باعث افزایش کدورت آب در تصفیه خانه بابا شیخعلی و کاهش عملکرد این تصفیه خانه شده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا؛ منصور شیشه‌فروش افزود: هم اینک برخی مناطق استان اصفهان با قطعی و افت فشار آب مواجه است.

 

« تصفیه خانه باباشیخعلی بزرگترین واحد تصفیه و تامین آب آشامیدنی استان اصفهان است که در سال های اخیر به سبب برخی حوادث غیر مترقبه از قبیل سیلابی شدن رودخانه یا ریزش مواد نفتی به زاینده رود دچار اخلال در عملکرد شده که  پیامد این حوادث،  قطعی موقت آب شرب بخش بزرگی از ساکنان استان بوده است.»

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به  سیل و آبگرفتگی چاه تامین آب شرب سه روستای بخش مهردشت و تامین اضطراری آب در این مناطق اظهار داشت: این مشکل با محوریت شرکت آب و فاضلاب استان و بمنظور رفع آن در دست بررسی و اقدام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در زمینه وضعیت بارش‌های شبانه روز گذشته و سیلابی شدن برخی مناطق استان گفت: در پی ادامه بارش‌های رگباری، سیلاب و رواناب در روستاهای شهرستان فریدن، بویین میاندشت، رزوه  و مندرجان از توابع چادگان و روستاهای بخش کرون و شهرهای میمه و وزوان، منطقه عشایری زردفهره فریدونشهر و روستای پهلوشکن و محور جاده ای پادنا سی سخت جاری و  خساراتی به راه ها، بخش کشاورزی و تعدادی از اماکن مسکونی مناطق یاد شده وارد شد.

 

شیشه‌فروش افزود:  در ۲۴ ساعته گذشته محور جاده ای تیران و کرون، داران،گلپایگان و دهق علویجه برای ساعاتی مسدود و  ارتباط مخابراتی سه روستای بخش میمه با قطعی مواجه و با بازسازی فیبر نوری برقرار شد.

 

وی ادامه داد: در این مدت جریان سیلابی از سه حوزه شهرستان ورزنه به سمت تالاب گاوخونی و همچنین سیلاب در بخش کرون بسمت رودخانه مرغاب و سد خمیران هدایت شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود:  امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل در بخش پادنای علیای سمیرم صورت گرفت و محورپادنا به سی سخت که بعلت رانش مسدود شده بود بازگشایی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بمنظور کنترل سیل در یزد تجهیزاتی شامل یک دستگاه جرثقیل پنج تنی، سه دستگاه تویوتا شاسی بلند ،یک دستگاه موتور پرکینز، چهار دستگاه موتور روبین ، ۱۰ دستگاه اسپیکو ، هفت دستگاه لجن کش، پنج دستگاه موتوربرق، ۶ دستگاه لودر، یک دستگاه بلدوزر، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، چهاردستگاه کامیون، سه دستگاه پمپ کف کش و  ۳۳ نفر نیروی امدادی به آن استان ارسال شده است.

 

ناپایداری و بارش های جوی و مخاطرات احتمالی بارندگی‌های تابستانی تا یکشنبه آتی در استان اصفهان ادامه دارد.

 

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان