مدیر کل بهزیستی استان تهران: ساماندهی کودکان کار با همکاری ۱۳ دستگاه صورت می‌گیرد، لذا بهزیستی به تنهایی پاسخگو نیست و سایر ارگان‌ها نسبت به ساماندهی کودکان کار، سهم جدی دارند.

به گزارش آماج خبر، مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: آسیب‌های اجتماعی امری پیچیده و غامض است و بنابراین برای ساماندهی وضع آسیب‌های اجتماعی نیاز به همگرایی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف می‌باشد.

سمانه زمانی با اشاره به شکل گیری قرارگاه‌های اجتماعی افزود: این اتفاق ارزشمند از ابتدای امسال در استان تهران با نظارت استاندار و در شهر تهران زیر نظر شهردار، در حال برگزاری است و تمام دستگاه‌های متولی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در جلسات قرارگاه‌های اجتماعی حضور دارند، باید در مقام پاسخگویی به وظایف محوله خود باشند و بر طبق آن گزارش فعالیت‌ها و اقدامات خود را ارائه دهند.

وی گفت: همچنین در حین کار و اجرای فعالیت در حوزه مربوطه اگر مشکلی با دستگاهی وجود داشته باشد در همان جلسات مطرح و ساماندهی می‌شود که امیدواریم در اجرای موضوعات مختلفی که دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی موظف به انجام آن هستند بتوانیم نقش موثرتری داشته باشیم.

زمانی با بیان اینکه دو بحث «معتادین متجاهر» و «کودکان کار» از مباحث مهم قرارگاه اجتماعی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق آسیب‌ها بیشتر است طبعا تمرکز دستگاه‌ها در آن منطقه بیشتر خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سایر شهرستان‌های استان تهران فعالیتی انجام ندهیم، بلکه هم در شهر تهران و هم در سایر شهر‌ها به یک نسبت کار انجام می‌شود.

وی افزود: متناظر قرارگاه اجتماعی در استانداری و فرمانداری تمامی شهرستان‌ها شکل گیری شده و مصوبات مشخصی در خصوص ساماندهی آسیب‌های اجتماعی وضع شده است بنابراین با توجه به اینکه ساماندهی حوزه سلامت اجتماعی در اختیار بهزیستی کشور است، طبیعتاً متناظر با آن همکاران ما و متناسب با ۳ سرفصل کاری پیشگیری، مشاوره و ساماندهی در شهرستان‌های استان تهران و نیز در مرکز استان تهران تلاش می‌کنند تا هرچه بهتر خدمات ارزشمندی به گروه هدف ارائه شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به نقش مردم و حمایت خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: امیدواریم خانواده‌ها در حوزه آموزشی و پیشگیری فعال‌تر عمل کنند ضمن اینکه اگر مشکلی داشتند و نیاز به مشاوره داشتند می‌توانند با شماره ۱۴۸۰ بهزیستی تماس بگیرند و همکاران ما آمادگی این را دارد که در خدمت مردم باشد.

زمانی با بیان اینکه در حوزه جمع آوری معتادین متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: هم اکنون در خصوص تعداد معتادین جمع آوری شده در مراکز ماده ۱۶، یک رشد چند درصدی داشتیم، اما طبیعتاً، چون آسیب‌ها در طول یک فرآیند زمانی شکل می‌گیرند ساماندهی این آسیب‌ها نیز نیازمند یک فرآیند زمانی است تا بتوانیم به شکل کامل تری آن را ساماندهی کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ساماندهی کودکان کار، خاطر نشان کرد: در ساماندهی کودکان کار یک مسیر کاری مشخصی تعریف شده است که با همکاری ۱۳ دستگاه صورت می‌گیرد، لذا بهزیستی به تنهایی پاسخگو نیست و سایر ارگان‌ها نسبت به ساماندهی کودکان کار، سهم جدی دارند که با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها یک طراحی خوبی شکل گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: البته با توجه به اینکه شهر پویا و زنده هست حتما نمی‌توانیم به طور مطلق شهری بدون آسیب داشته باشیم، اما تلاش ما و مجموعه‌های دیگر در این امر مهم به حداقل رساندن آسیب‌ها است.

  • نویسنده : سپیده حیاتی