امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسلمانان همواره باید دشمن شناس باشند و با وحدت و مقاومت خود بر دشمنان در همه عرصه‌ها پیروز شوند.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اصفهان که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان اظهار داشت: این عید نمار گذشت و ایثار است، ابراهیم خلیل الله در این عید به ما آموخت که در برابر حکم و فرمان الهی باید از همه تعلقات خود دست بکشیم و فقط به خدا توجه کنیم.

وی افزود: ابراهیم بت‌شکن همه امتحان‌های سخت الهی و زندگی را پشت سر گذاشته و فقط یک امتحان بزرگ برای او باقی مانده بود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه انسان‌ها همواره در معرض امتحان الهی قرار دارند، گفت: اما امتحان پیامبران الهی بسیار سخت بود و انسان‌های عادی توان موفقیت در این امتحانات را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باور یگانگی خداوند بر همه ما واجب است، ادامه داد: برخی مواقع به زبان می‌گوئیم خدا یکی است، اما هزاران خدا در دل خود داریم و در این مسیر حجاج باید به جایی برسند که فقط به یک خدا برسند و همه چیز را درراستای خدا ببینند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه همه عبادت‌ها در کنار جنبه عبادی که دارند، بعد اجتماعی را نیز با خود به همراه دارند، تصریح کرد: شاهد هستیم در روزی که حجاج رمی جمرات می‌کنند و همه مسلمانان با یکدیگر عقبه دشمن را می‌زنند، در همین مسیر است که رهبر انقلاب فرمودند در حج باید دشمن را شناخت و آن را به دیگران شناساند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز عرفه خطاب به جامعه حهانی گفت: حج با مسائل سیاسی جامعه همراه است و امروز این بعد اهمیت بیشتری دارد، رهبر معظم انقلاب وحدت و عبادت را دو پایه حج و عامل اساسی وحدت جامعه مسلمانان دانستند و در همین پیام بروز پدیده شگرف مقاومت را موجب ضعیف‌تر شدن هر روزه دشمن بیان کردند ضمن اینکه نباید از زیرکی‌های دشمن نیز غافل شویم و باید همواره دشمن شناس باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مقاومت مردم جهان اسلام در برابر ظلم دشمنان افزود: همه این موفقیت‌ها حاصل الگو گرفتن از عید سعید قربان است.

 

 

  • نویسنده : سارا جباری