به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: طی چهارسال آینده ۷۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام کاشت می شود.

ابراهیم پیرزادیان گفت: ۸۹ درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله، افزود: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور به عنوان متولی این طرح شناخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: سهم استان به عنوان پیشانی این طرح در کشور ۷۲ میلیون اصله نهال است و با توجه به اینکه  در تمامی ۱۲ شهرستان‌ در استان نهالستان‌های فعال  وجود دارد لذا  تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان ایلام  فراهم است.

وی افزود: همچنین لازم به ذکر است جهت کاشت گونه های جدید بیابانی ۲ نهالستان جدید در استان در دست اجراست  که وظیفه تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام به برنامه های پیش رو این اداره کل پرداخت وگفت: تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز وبرنامه ریزی جهت  احیا و غنی سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان زایی از مهترین اهداف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام است.

پیرزادیان با اشاره به اینکه جهت تامین طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان جهت  نیاز چوب کشور،  اجرایی شده است، گفت: هم اکنون ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان برای اجرای این طرح توزیع شده است.

وی در پایان تصریح کرد : خوشبختانه  در استان ایلام جهت اجرای این طرح به‌خوبی اجرا شده است که با وجود آن بتوانیم شاهد  تامین چوب در کشور و اشتغال و درآمد برای مردم عزیز هم استانی باشیم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : فارس