به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: سال گذشته مردم همدان ۹ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند.

 یدالله روحانی منش امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته در ستاد دیه همدان ۳۱۱ نفر آزاد شدند که ۱۶ نفر خانم و ۲۹۵ نفر آقا بودند اظهار داشت: نزدیک به ۷۷ میلیارد تومان جمع بدهی این افراد بود.

وی با اشاره به اینکه چندین پرونده بوده که در ستاد دیه به صورت مشاوره انجام شده و شاکیان از شکایت خود گذشت کردند گفت: بخشی از این موارد مربوط به مهریه بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان با این توضیح که در حال حاضر ۲۴۵ نفر در زندان‌های استان داریم که ۵ نفر آنها خانم بوده و رقم بدهی آنها بسیار بالاست مطرح کرد: همچنان طرح “زندان جای مادران نیست” در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات آزادی یکی از بانوان بدهکار فراهم شده و بخشی از بدهی وی نیز پرداخت شده است ادامه داد: امسال با تقارن سال جدید و ماه رمضان مراسم گلریزان ۲۴ ماه رمضان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود، ضمن درخواست از همه اقشار مختلف مردم برای شرکت به موقع در این برنامه مطرح کرد: سال گذشته پیش بینی ما آزادی ۲۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد بود اما به لطف خدا و با کمک مردم این تعداد به ۳۱۱ نفر رسید.

روحانی‌منش ادامه داد: از مجموع ۷۷ میلیارد تومان بدهی پرداخت شده مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش گذشت از شکات، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آورده مددجویان، ۴۸۰ میلیون تومان مربوط به صندوق تأمین خسارت و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان نیز از محل کمک بلاعوض و قرض الحسنه بوده است.

روحانی منش عنوان کرد: این نهاد با کمک های مردمی کارها را پیگیری میکند به همین دلیل لازم است در این زمینه نیز اطلاع رسانی لازم برای مشار‌کت بیشتر مردم صورت گیرد.

وی بیان کرد: در ستاد دیه تلاش بر این است کارها به نحو احسن انجام شود و کمک ها در اختیار افراد متقاضی واجد الشرایط قرار گیرد.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان با اعلام اینکه امسال پیش بینی ما آزادی نزدیک به ۳۰۰ نفر است که امیدواریم با کمک مردم محقق شود گفت: رهبر معظم انقلاب امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند که این نشان دهنده تاییدیه ایشان به مجموعه ای است که تلاش می‌کند باری از دوش مردم برداشته شود.

وی با تشریح دیگر اقدامات این ستاد در استان و قدردانی از خیرانی که به قدر بضاعت خود به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک میکنند اعلام کرد: سال گذشته مردم همدان ۹ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : تسنیم