فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه بسیج امروز خود را سپر مردم ایران کرده است، گفت: در این استان برای هفته بسیج بیش از ۴ هزار برنامه تدارک دیده شده است.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه بسیج امروز خود را سپر مردم ایران کرده است، گفت: در این استان برای هفته بسیج بیش از ۴ هزار برنامه تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار آماج به نقل از خبرگزاری مهر، سردار علیرضا حیدرنیا پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب عظیمی که در دنیا به وقوع پیوست می‌گذرد.

وی بیان کرد: بر این اساس هر روز که از عمر این انقلاب می‌گذرد ما به تدابیر و فرمایشت امام راحل و به سیاست‌ها و اندیشه‌های ایشان بیشتر پی می‌بریم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه ادامه و بقای هر انقلاب از حدوث و به وقوع پیوستن آن انقلاب به مراتب سخت‌تر است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید و برای بقا و باقی ماندن در اهداف عالی خود و ادامه مسیر خود نیاز به هدایت، حمایت و مراقبت داشت.

وی خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه سال ۵۸ دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را صادر فرمودند.

حیدرنیا با بیان اینکه بسیج یادگار امام راحل ماست، گفت: زمانی که بسیج تشکیل شد همگان احساس می‌کردند که بسیج برای دفاع سخت و مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و کسانی که ترورها و ناجوانمردی‌ها را علیه انقلاب تازه متولد شده و این درخت و نهالی که تازه به بار نشسته تهدیدها و هجمه‌ها را شروع کردند.

امام راحل بسیج را برای تمام عرصه‌ها به وجود آوردند

وی اظهار کرد: اما پس از هشت سال نبرد جانانه با جبهه استکبار همه ما ایمان آوردیم که امام راحل بسیج را برای تمام عرصه‌ها به وجود آوردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه بر این اساس بسیج تبدیل به شجره طیبه در طول عمر انقلاب شد که قطعاً امروز به معجزه بودن تأسیس بسیج ایمان آوردیم، تصریح کرد: بسیج امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که در تمام برهه‌های انقلاب برای گذر از تمام تهدید سینه خود را در مقابل جبهه استکبار سپر کرده است.

وی بیان کرد: بسیج امروز خود را سپر مردم ایران کرده و خادم و پاره تن مردم است.

حیدرنیا با بیان اینکه بی‌شک بسیج یکی از بی‌نظیرترین تشکل‌های مردمی در دنیا است، خاطرنشان کرد: براین اساس هر جا احساس کنند برای انقلاب، مردم و حکومت مشکلی پیش آمده، عاشقانه و خالصانه و مخلصانه و با روحیه جهادی وارد عرصه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیج امروز به بزرگ‌ترین نهاد امیدبخش برای تمام آزادی‌خواهان جهان به ویژه جبهه مقاومت و اسلام تشکیل شده است، گفت: امروز تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان با تأسی از بسیج ما برای خود بسیج مردمی برای مقابله با جبهه استکبار راه‌اندازی کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار کرد: به دلیل اینکه بسیج یک نهاد مردمی است وابسته به هیچ گروه و جریان و طیفی نیست، بر اساس آگاهی و تعلق خاطر به رهبر و مقتدای خود و تمامیت انقلاب در طول عمر بابرکت خود همواره با اراده داشتیم در راه درست گام برداشته است.

برگزاری بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ برنامه در ۴۲ عنوان برنامه در هفته بسیج

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ برنامه در ۴۲ عنوان برنامه در هفته بسیج تدارک دیده شده است، اظهار کرد: شعار محوری هفته بسیج در سال جاری به عنوان بسیج پاره تن مردم است، نام‌گذاری شده است.

حیدرنیا تصریح کرد: بیش از یک هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان وجود دارد که برنامه‌های بسیار زیادی را در این ایام پیش رو دارند.

وی با بیان اینکه شنبه ۲۹ آبان ماه در اولین روز از هفته بسیج، که به نام بسیج و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این روز رزمایش استانی اقتدار جهادگران بسیجی با حضور بیش از ۹۰ گروه جهادی با حضور بیش از یک هزار و ۳۵۰ جهادگر بسیجی در محلات حاشیه‌نشین به منظور رفع مشکلات مردم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: همچنین در این رزمایش که به صورت متمرکز در استان و در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار می‌شود، ۳۰ گروه جهادی به صورت هم‌زمان به سمت مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج در استان به صورت تلفیقی و مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون از جمله برنامه‌های اولین روز از هفته بسیج است.

حیدرنیا بیان کرد: همچنین در دومین روز از هفته بسیج فعالیت گروه‌های جهادی تداوم دارد و براین اساس ۲۶ پروژه محرومیت‌زدایی اعم از آب‌رسانی، مرمت و بازسازی خانه محروم، کارگاه اشتغال‌زایی و مرمت مدارس با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تداوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در البرز، تصریح کرد: ۱۰ هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم و حاشیه‌ای استان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به افتتاح مرکز رشد و شتاب‌ده‌ی شهید تهرانی مقدم در ناحیه بسیج امام باقر (ع)، خاطرنشان کرد: افتتاح خانه نخبگان ناحیه امام سجاد (ع) و تجلیل از ۵۰ نخبه بسیجی از دیگر برنامه‌های دومین روز هفته بسیج محسوب می‌شود.

۲۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی تا پایان سال در البرز اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۶ پروژه محرومیت‌زدایی با ارزش ۱۱ میلیارد تومان توسط سپاه و بسیج اجرا شده است، گفت: بر این اساس بعد از هفته بسیج ۲۳۰ پروژه با ارزش ۱۲ میلیارد تومان تا پایان سال اجرا می‌شود.

حیدرنیا اظهار کرد: در سومین روز از هفته بسیج نیز ۴۲ گروه جهادی تخصصی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و حاشیه‌ای استان اعزام خواهند شد و خدمات رایگان به مردم این مناطق ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در هفته بسیج بیان کرد: همچنین با همت خیران و بسیج حقوق‌دانان آزادی ۵۰ زندانی زن و مرد جرایم غیرعمد با کمک یک میلیارد تومانی، در سومین روز از هفته بسیج انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: رزمایش سراسری ثامن ۱۶ در بستر فضای مجازی، برگزاری ۵۰۰ برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی با موضوع نقش مادران مهدی یار توسط بسیج جامعه زنان و گردهمایی و… در چهارمین روز از هفته بسیج صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجدید بیعت با ولایت و برنامه ملی گردهمایی گردان‌های بسیج در پنجمین روز از هفته بسیج، گفت: این برنامه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کشور هستیم و در استان البرز با حضور ۱۰ هزار بسیجی خواهر و برادر در قالب گردان‌ها برگزار می‌شود.

حیدرنیا اظهار کرد: همچنین در این روز رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت مجازی و وبینار برای بسیجیان سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ششمین روز از هفته بسیج اجتماع حماسی خادمان راهیان نور در ۹ گلزار شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم با حضور ۳۰۰ خادم شهدا با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز متذکر شد: در آخرین روز از هفته بسیج دعای ندبه در بقاع متبرکه، همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات فرهنگی ورزشی و…. در استان برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : مانی صیادپور
  • منبع خبر : مهر