به گزارش آماج خبر، استاندار لرستان با بیان اینکه این استان معین ایلام در برپایی اربعین حسینی است، گفت: تأمین و ارائه خدمات حداکثری به زائران حسینی در دستور کار قرار بگیرد.

فرهاد زیویار امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین لرستان در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه اربعین موضوعی ملی و فراملی است، اظهار داشت: اربعین گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است که برای هر کدام از این کلید‌واژه‌ها یک شرح می‌توان مطرح کرد و بر این اساس خدمت به زوار اربعین باید وظیفه باشد.

وی با اشاره به اینکه ظاهر و باطن اربعین صلح و ادامه‌دهنده نهضت سرخ عاشوراست، افزود: در نهضت عاشورا مهر، محبت و از خودگذشتگی وجود دارد.

استاندار لرستان راهپیمایی اربعین را حرکت ارزشمندی در راستای جهاد تبیین نهضت عظیم عاشورا دانست و عنوان کرد: کسی که وارد سازوکار اربعین می‌شود در مسیر همان مکتب قرار می‌گیرد و به‌نوعی تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام مناسبت‌های مذهبی و اعتقادی ما به‌نحوی هویتی- تاریخی هستند، بیان کرد: این مناسبت‌ها باعث شدند ما در نظام اجتماعی به هویت و شناسنامه برسیم.

زیویار گفت: مناسبت‌های مذهبی مبنای اعتقادی دارند که بروز و ظهور آن‌ها  نیز در ساختار اجتماعی ما شکل پیدا می‌کنند و مؤلفه‌های هویتی ساختار سیاسی ما را شکل می‌دهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در راه اهل بیت هرچه خرج شود، هزینه‌کرد نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است و چندین برابر خواهد شد، ابراز کرد: ۴۹ هزار میلیارد تومان مصارف بانکی این استان در سال گذشته بوده‌است.

زیویار اظهار داشت: حدود ۲ یا ۳ میلیارد هزینه‌ای که برای اربعین در سال گذشته انجام شده‌است از طریق همت اشخاص حقیقی بوده که کار بسیار ارزشمندی است و باید به آن افتخار کرد.

وی با بیان اینکه اصل برگزاری مراسم اربعین از سوی مردم خواهد بود، افزود: عمده کاری که دولت در این راستا تسهیل‌گری و حمایت است، زیرا بودجه‌ای برای این بخش اختصاص داده نشده‌ و ما باید ظرفیت‌های حاکمیتی و اجرایی را آماده کنیم تا مردم بتوانند راحت‌تر پا به میدان بگذارند و به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ابراز محبت انجام دهند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های بیشتری باید در بخش‌های مدیریتی و ساختاری برای برپایی اربعین انجام شود، عنوان کرد: این استان معین ایلام است و لازم است اقدامات مدیریتی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به زوار در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های کمیته‌های ۲۳ گانه لرستان از طریق صداوسیمای این استان برای همدلی مردم و تبیین ظرفیت‌های اربعین صورت پذیرد‌.

  • نویسنده : سما هرسینی
  • منبع خبر : تسنیم