معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، ۷۳ درصد سبد معیشتی آن‌ها تامین شده است.

به گزارش آماج خبر؛ علی حسین رعیتی فر در حاشیه مراسم معرفی مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی در گفتگوی اختصاصی خود بیان کرد: من از اعضای شورای عالی کار، شرکای اجتماعی و نمایندگان کار فرمایان و کارگران تشکر می‌کنم که امسال با تلاش ویژه توانستند به توافقی دست یابند که با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، حدود دو میلیون و چهارصد هزار تومان به حقوق کارگران افزوده می‌شود.

 

وی ادامه داد: با این افزایش، سبد معیشتی کارگران به ۷۳ درصد افزایش می‌یابد.

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دغدغه دولت این است رفاه حداقلی برای جامعه کاگری که تلاش می‌کنند چرخ تولید کشور را در جنگ اقتصادی می‌چرخانند ایجاد شود.

 

وی گفت: امیدواریم دغدغه‌های جامعه کارگری برای تامین معاش و امنیت غدایی حل شود و جامعه کارگری که دغدغه‌های دیگری در حوزه مسکن و امنیت شغلی دارند، وظیفه ما است که این مشکلات را حل کنیم.

 

رعیتی فر همچین با اشاره به دغدغه مسئولان عسلویه و منطقه ویژه پارس درباره اشتغال نیرو‌های بومی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین مناطق آزاد و وزارت کار صورت گرفت یکی از موارد آن در حوزه آموزش نیروی کار از سوی فنی و حرفه‌ای است که طبق مصوبه دولت اولویت اشتغال هم با نیرو‌های بومی است که توانمندی و مهارت لازم را داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: پارس جنوبی دارای جایگاه ملی دارد و قطعا نیاز است که متخصصان از سراسر کشور هم اینجا حضور پیدا کنند که بتوانند پایتخت انرژی ایران را بگردانند و نیاز کشور را برطرف کنند.

  • نویسنده : نرگس حیدری