مدیرکل بهزیستی ایلام از ساماندهی ۲۱۰ کودک کار در استان ایلام خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، حسین نورعلیوند در نشست خبری اظهار کرد: در استان ایلام ۲۱۰ کودک کار توسط بهزیستی استان ساماندهی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۳ کودک کار در استان وجود دارد که تحت حمایت هستند و از مزایای سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

نورعلیوند عنوان کرد: این تعداد کودک کار مبالغی به عنوان کمک هزینه به آن‌ها پرداخت می‌شوند که دیگر کودک کار نباشند.

وی بیان کرد: در بحث تکدی گری نیز بهزیستی در کنار نیروی انتظامی و شهرداری و چند سازمان دیگر متولی امر هستند که باید توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع آوری بشوند و تحویل بهزیستی داده بشوند، بهزیستی هم موظف است برای این افراد هم از نظر معیشت، تحصیل و سایر امکانات رفاهی خدماتی را فراهم کند.

وی گفت: استان ایلام در بحث تکدیگری به نسبت استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد، و به خاطر بافت سنتی و فرهنگی که حاکم است خیلی کم به تکدیگری رو می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۲۵ خانوار در نوبت فرزند خواندگی قرار دارند و تنها ۵ کودک برای تحویل به این خانوارها وجود دارد.

نورعلیوند تصریح کرد: سازمان بهزیستی خدمات عمومی و تخصصی دارد که در حوزه خدمات عمومی پرداخت مستمری، حق مسکن، درمان و … به جامعه هدف پرداخت می‌شود و در حوزه تخصصی فعالیت‌های سازمان در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت، طلاق و… است.

وی اضافه کرد: همه معلولان و مددجویانی که فاقد مسکن هستند و از تسهیلات استفاده نکرده‌اند می‌توانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی