عملیات اجرایی احداث ۲ بند آبخیزداری با ظرفیت کنترل ۲۰۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهر تودشک از توابع شهرستان کوهپایه آغاز شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر؛ ابوطالب امینی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار داشت: مطالعات طرح کنترل سیلاب شهری تودشک سال ۱۳۹۷ انجام شد و از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ مبلغ چهار میلیارد تومان برای این پروژه در سال جاری تأمین شد.

وی افزود: در این پروژه ۲ بند خاکی و هزار هکتار بذر کاری از گونه بادام کوهی (اسکوپاریا) در حوضه آبخیز تودشک پیش بینی شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان کنترل سیلاب، جلوگیری از خسارت‌های آن و تغذیه قنوات منطقه تودشک را از اهداف این اجرای این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب طی سه سال اخیر خساراتی به شهر تودشک وارد کرد و از این رو منطقه نیازمند طرح‌های کنترل سیلاب بود.‌

امینی ابراز داشت: هر کدام از این ۲ بند خاکی هفت متر ارتفاع، حدود ۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۵۰۰ متر عملیات سنگی ملاتی دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت این ۲ بند خاکی کنترل ۲۰۰ هزار مترمکعب سیلاب است که پس از کنترل توسط ۲ لوله ۱۲ اینچی خارج و در مسیر باعث تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

عملیات اجرایی طرح آبخیزداری شهر تودشک با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان امروز آغاز می‌شود.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی