سازمان صمت ایلام گفت: طی یک سال گذشته ۷۲ هزار مورد بازرسی و نظارت از بازار ایلام صورت گرفته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر رضا محمدرحیمی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بیش ۷۲ هزار مورد بازرسی ونظارت بر بازار ایلام توسط این مجموعه صورت گرفته است گفت: در این خصوص حدود ۳هزار و۲۰۷ فقره پرونده تخلفاتی نیز تشکیل گردیده و در مراحل مختلف رسیدگی است.

وی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاههای نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری شکایات و گزارش های خود را منعکس نمایند.

وی با اشاره به حضور ۴۴۰ فعال فرش در استان ایلام ابراز داشت: در این خصوص، فعالان تولید فرش استان در یکسال گذشته تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده اند و نهایت همکاری با آنها صورت گرفته و این تسهیلات در قالب وام های ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهاردرصد به تولیدکنندگان فرش در استان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در این مدت هم چنین یک هزار و ۱۶۸ فقره کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر یا تمدید شده است.

محمدرحیمی عنوان کرد: همچنین ۱۴ هزار و۹۳ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

این مسئول در خصوص صدور کارت های بازرگانی بیان کرد :۱۳۶ کارت بازرگانی خارجی از یک سال گذشته تاکنون از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای انجام تجارت خارجی بوده است.

وی همچنین از صدور یا تمدید پروانه فعالیت۳هزار و۵۷۲ مورد پروانه کسب اصناف استان در یک سال گذشته خبر داد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی