رئیس اداره امور آموزشی معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برای تأثیرگذاری و موج آفرینی در فضای مجازی ۱۰ نقش کنش‌گری پایه ریزی شد و تولیدگران، توزیع کنندگان و بخش فناورانه ساماندهی شدند و به ازای هر نقش فعالیتی را انجام می‌دهند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در نشست خبری که امروز در سالن همایش‌های مرکز غدیر برگزار شد، در سخنانی به تبیین برنامه‌های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات پرداخت و اظهار کرد: مبلغین فضای مجازی باید در رابطه با محتوا آموزش ببینند و مبلغان متخصص گرافیک در کارگاهی شرکت کرده که نتیجه آن تولید ۲۴ تابلو شهری است که شهرداری مشهد، تهران و اهواز در شهر نصب کرده‌اند.

وی گفت: نمایشگاه مجموع تولیدات هنری در نمایشگاه اشراق قم با موضوع معنویت و خدا در نیمه ماه رمضان اکران می‌شود.

رئیس اداره امور آموزشی معاونت مهر تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آنلاین و آفلاین تربیت مبلغ و ارتقای سطح فعالیت‌هایشان نیز انجام شده؛ هم‌چنین دوره‌های نویسندگی، طراحی و مدیریت کانال‌ها نیز در راستای طرح بهار معنویت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حلقه اساتید شعر و داستان با موضوع معنویت، خدا و محبت الهی از دیگر اقدامات در راستای طرح بهار معنویت بود، گفت: هدف ما و جامعه مخاطب ما در این طرح مبلغان و روحانیون است تا مجموع تولیدات و بسته‌های محتوایی را به مخاطبین عموم برسانند.

*تولید محتواهای دینی فاخر در قالب‌های رسانه‌ای

حجت‌الاسلام جواد رحیمی رئیس اداره تولید محتوا و تامین برنامه‌های فضای‌مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به اجرای «بهار معنویت»  اظهار کرد: در این طرح ارائه تولیدات متناسب با فضای مجازی، هنر و رسانه از جمله متن کوتاه، پیام و پیامک فرهنگی، دل نوشته، عکس نوشته، اینفوگرافی، پوستر، پادکست و فیلم‌های آموزشی دنبال شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدا که این طرح شروع شد، تیم‌های تولید محتوا در بخش‌ها و رشته‌های مختلف مشغول به کار شدند و فراخوان‌های مختلفی در حوزه شعر، هنر‌های تجسمی، گرافیک و دیگر رشته‌ها داده شد و از ظرفیت‌مردمی در این طرح برای تولید آثار استفاده شده است.

رئیس اداره تولید محتوا و تامین برنامه‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با برگزاری فراخوان، در بخش داستانک بیش از ۴۰۰ طرح دریافت کردیم که ۱۱۴ مورد از آن‌ها پس از داوری تایید شد و در قالب موشن‌گرافی‌، پادکست و فایل‌های ویدئویی نیز ۲۵۰ طرح دریافت و پس از بررسی ۱۱۰ طرح از میان آن‌ها انتخاب کردیم که بعضی تا به حال تولید شده و بعضی در حال تولید هستند.

رحیمی تصریح کرد: برخی از مجموعه‌ها درخواست داشته‌اند که آثار تولیدی ما را بدون لوگو دفتر تبلیغات منتشر کنند و ما نیز تاکیدی بر این نداریم که آثار با نام دفتر تبلیغات منتشر شود بلکه بسیاری از طرح‌هایی که تولید شده‌اند به خواست خود ما بدون لوگو منتشر شده است.

وی افزود: حتی از شهر‌های دیگر نیز با ما تماس گرفته‌اند و می‌خواهند آثار را به صورت بنر در شهرشان نصب کنند که ما از این امر استقبال کرده‌ایم.

رحیمی در پایان گفت: از مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز تشکر می‌کنیم که در همکاری با این طرح بیشترین توجه و کمک را داشتند، هدف ما از اجرای این طرح در سال اول معرفی این ایده به مردم بوده که خوشبختانه استقبال قابل توجه مردم را نیز به دنبال داشته است.

  • نویسنده : زهرا آقاجانی