استاندار همدان صبح امروز در مراسم جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها، ضمن تاکید بر اهمیت شرکت در انتخابات، گفت: انتظار ما از دانش آموزان این است که خانواده خود را به رای دادن ترغیب کنند.

به گزارش آماج خبر از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مسیر حرکت ما را تعیین و تقویت می‌کنند.

مردم باید در این اقدام ملی، با شناخت، بینش و بررسی دقیق، افراد اصلح و شایسته را انتخاب کنند.

وی گفت: در این دوران، برنامه‌هایی پیرامون انتخابات برای رای‌اولی‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان توسط اداره کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است. نمونه‌ای از این برنامه‌ها، جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان است که امیدواریم نتایج مثبت این برنامه‌ها را، پای صندوق‌های رای ببینیم.

وی در خصوص نقش دانش‌آموزان در انتخابات، عنوان کرد: انتظار ما از دانش‌آموزان این است که علاوه بر حضور حداکثری خود، خانواده و والدین خود را به رای دادن ترغیب کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان پای صندوق‌های رای، می‌تواند تاییدی برای بالندگی و توسعه کشور باشد و این امر می‌تواند باعث وحدت و انسجام ملی شود.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهند دانش‌آموزان پای صندوق‌های رای دیده شوند، اما امسال حضور پر شور مردم را بیش از پیش در انتخابات خواهیم دید.

نماینده دولت در استان، گفت: ما با حماسه ۲۲ بهمن به دشمنان اثبات کردیم که کسی نمی‌تواند در برابر ملت ایران بایستد، اما حماسه بزرگ‌تر را یازدهم اسفند ماه، پای صندوق های رای نشان خواهیم داد.

 

شناخت کامل از نماینده، لازمه انتخاب صحیح است

در ادامه این مراسم رسول شیدایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: دانش‌آموزان قشر فهیم و‌ فکور جامعه‌ هستند و باید‌ با آشنایی کامل، نماینده خود را انتخاب کنند.

شیدایی عنوان‌کرد: دانش‌آموزان باید در مورد اختیارات‌ و کار نماینده تحقیق کنند و‌ دراین‌ راستا اصلح‌ترین نماینده را انتخاب کنند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش هدف‌ از برگزاری این مراسم آشنایی دانش‌آموزان با وضیعت کنونی جامعه دانست.

شیدایی در‌ پایان‌ گفت: طبق گفته‌ آیت‌الله خامنه‌ای “ما به قله نزدیکیم” و ادامه‌ راه‌ را‌ باید دانش‌آموزان طی‌ کرده و‌ پرچم ایران را بر‌ قله بکوبند.

 

مقایسه‌های اشتباه عامل بی‌میلی نسبت به شرکت در انتخابات است

سعید عزیزی، روانشناس و کارشناس سبک زندگی، در گفتگویی صمیمی با دانش‌آموزان گفت: انتخاب صحیح در گرو رسیدن به تعالی روح و کمال عقل است.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب الگوهای صحیح برای دانش‌آموزان، عنوان کرد: پنج شرط لازم برای رسیدن به تعالی روح، داشتن هویت، اصالت، فرهنگ، نشاط و مخاطب خاص است.

این کارشناس سبک زندگی گفت: سندروم اردکی مشکلی است که در بیشتر افراد دیده می‌شود؛ در این سندرم افراد باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می‌کنند، در حالی که از سختی‌های زندگی آنها بی‌خبرند.

وی با بسط این موضوع به جوامع، عنوان کرد: مقایسه‌های اشتباه وضعیت داخل کشور با ظاهر جوامع دیگر، باعث بی‌میلی مردم نسبت به شرکت در انتخابات می‌شود.

در پایان پس از اجرای سرود، مراسم رای‌گیری نمادین برای دانش‌آموزان انجام شد و هدایایی به قید قرعه به دختران دانش‌آموزان داده شد.

  • نویسنده : زهرا عندلیبی-زهرا قراباغی