معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان ۲۱۷ مصوبه در برداشت و برای رفع مشکلات استان تسهیلاتی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: در برنامه سفر‌های استانی ریاست جمهوری ایران، کار‌های کارشناسی بسیار مدون و شفافی صورت می‌گیرد، امروز در دو محور ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مشکلات و نارسایی‌های استان اصفهان تصمیم گیری و متناسب با منابع کشور تامین اعتبار می‌شود.

 

به گفته او استان اصفهان با بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی یکی از مولد‌ترین استان‌های کشور است که ۴۵ درصد فولاد کشور، ۱۹ درصد تولید ناخالص صنعت کشور، ۴۵ درصد صنایع ساختمانی و سنگ کشور، ۵۵ درصد مصنوعات طلای کشور، ۲۰ درصد فراورده‌های نفتی کشور، ۷۰ درصد تولید فرش کشور، ۴۵ درصد نساجی کشور و ۲۵ درصد تجهیزات پزشکی و دارویی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

 

مرتضوی می‌گوید: ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در این استان قرار دارد که به طور خلاصه استان اصفهان در تمام شاخص ها، در مقام‌های اول تا سوم کشور حائز اهمیت و دارای رتبه است و در بعضی از صنایع از جمله صنایع دستی بعد از شهر کیپور هند در رتبه دوم جهان قرار دارد.

 

او درمورد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان گفت: برای ۳۰ دستگاه مصوبه داشتیم که مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان شامل ۲۱۷ مصوبه عمرانی می‌شود و تعداد قابل توجهی مصوبه نیز در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی استان به تصویب رسیده است که تسهیلاتی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات در این سفر پیش بینی شده است.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور می‌گوید: مصوبات این سفر به تفکیک در حوزه زیربنایی ۴۵ مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان ۳۳ مصوبه، در حوزه آب و خاک و کشاورزی ۴۲ مصوبه که برای علاج بخشی به مشکل آب استان تقریبا یک سوم کل اعتبارات به تامین و توزیع و ساماندهی پروژه‌های فاضلاب استان اختصاص داده شده است در حوزه رفاهی و اجتماعی ۲۶ مصوبه، در حوزه اشتغال ۸ مصوبه در حوزه فرهنگی و آموزشی و ورزشی ۵۳ مصوبه و در سایر حوزه‌ها ۹ مصوبه شامل می‌شود.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان