استاندار اصفهان گفت: افزایش کارایی و توسعه فعالیت خیریه‌های این استان نیازمند تشکیل شورای مشورتی با حضور نمایندگان نیکوکاران است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، سید رضا مرتضوی در جلسه با خیران استان افزود: جلسات شورای مشورتی باید بصورت مداوم و دوره‌ای برگزار شود تا در نهایت بهبود عملکرد و خدمت‌رسانی خیریه‌ها و پیدا کردن ظرفیت‌های جدید را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه و فراگیری موسسات خیریه به سود استان و کشور خواهد بود، اظهارداشت: از سوی دیگر برنامه ریزی و فرایندسازی ۲ عنصر مهم دیگر در امور خیریه است که باید با مشارکت خود نیکوکاران انجام گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه تمام جمعیت ۵.۵ میلیون نفری استان به نوعی نیکوکار هستند اظهارداشت: هر کسی بسته به توانایی و دارایی مانند فکر، پول و ایده باید در امور خیریه سهم بیشتری پیدا کنند تا بتوانیم استان را بهبود بخشیم و بطور سالانه یا در سال های آینده وضعیت بهبود یافته را مورد سنجش قرار دهیم.

مرتضوی با تاکید بر هم افزایی و همکاری نهادها برای پیشرفت امور خیریه و عام المنفعه اضافه کرد: انتظار می‌رود که شورای شهر و شهرداری اصفهان در مباحث نیکوکاری با خیران بیشتر همکاری کنند و نیکوکاران دغدغه فاصله گیری خود را با این ۲ نهاد  نداشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به پیامدهای منفی این گزاره که اصفهان، برخوردار است و در خیلی موارد رتبه نخست کشوری را نیز دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که همگان استان اصفهان را بدون مشکل و برخوردار بدانند و به همین دلیل معضلاتش را نادیده بگیرند.

مرتضوی درباره اینکه این منطقه در بسیاری از شاخص‌های مهم مربوط به آسیب‌های اجتماعی شرایط نامطلوبی دارد تصریح کرد: مسوولان کشوری در برخی موضوعات اصفهان را خاص و تافته جدا بافته می‌پندارند و به همین دلیل حق این خطه بخوبی ادا نمی‌شود.

وی با تاکید بر اتخاذ رویکردهای جدید برای حل مسائل استان اظهارداشت: این امر با کمک نیکوکاران انجام شدنی خواهد بود.

استاندار اصفهان مراقبت از امور خیریه را ضروری دانست تصریح کرد: رویکردهای جدید در فضاهای جدید امروزه مورد نیاز است، پیش از این بصورت عملکردی اقدام می‌شد امروزه باید بر مبنای توانمندسازی پیش رفت و در آینده بر اساس استعدادیابی حرکت کرد.

مرتضوی گفت: توالی نسلی در امور نیکوکارانه لازم است لذا باید بزرگان و فعالان این عرصه آیندگان و نسل‌های بعدی را برای حضور داوطلبانه در فعالیت‌های سودمند تشویق و تربیت کنند.

جلسه خیران استان و مسئولان موسسات نیکوکارانه استان با استاندار روز جمعه در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

بر اساس آمار موجود، پنج هزار هیات مذهبی، ۱۳۰ کانون خادمیاری، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری، ۲ هزار و ۷۰۰ مجموعه و گروه جهادی و یک هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد در  استان اصفهان فعالیت دارند.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان