مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از الزام صنایع نفت و گاز به اجرای کاهش و رفع آلودگی در این استان خبر داد.

به گزارش آماج خبر، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع نفت و گاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ملزم به اجرای برنامه جامع کاهش و رفع آلودگی هستند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: اجرا نشدن موارد مشمول طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست در جنوب استان بوشهر در شهر‌های عسلویه و کنگان از مصداق‌های ترک فعل محسوب می‌شود.

 

وی عنوان کرد: به دلیل تمرکز و تعدد صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رعایت استاندارد‌های محیط زیستی و جلوگیری از ایجاد آلودگی محیط زیست ضروری است.

 

این مقام مسؤول گفت: با پیگیری مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۹ و طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست منطقه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه مصوب و اجرای برنامه‌ها آغاز شده؛ هرچند برخی اقدام‌ها در مرحله اجراست، ولی روند اقدم‌ها مطلوب نیست و باید شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه در اجرای اقدامات به ویژه مهار فلر‌ها و مدیریت فاضلاب‌ها تسری کنند.

 

قلی‌نژاد تأکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به عنوان ناظر روند اقدامات را تحت نظارت دارد و باید طرح جامع در مدت زمان مقرر اجرایی یعنی سه سال به صورت کامل اجرا شود که این مهم و نظارت با همکاری استانداری بوشهر در حال انجام است.

  • نویسنده : زهرا گنجی