مسئول قرارگاه جهادی شهید شوشتری استان بوشهر گفت: متاسفانه از طرف استانداری و مجموعه دولت در استان و شهرستان دشتستان اقدامی صورت نگرفت و بعد از شروع اردوی جهادی دیداری از طرف مسؤولان شهرستانی در حد عکس یادگاری صورت گرفت.

به گزارش آماج خبر؛ حسین اسلامی مسئول قرارگاه جهادی شهید شوشتری بسیج دانشجویی استان بوشهر با اشاره به شروع طرح ملی عهد خدمت اظهار  داشت: خدمات رسانی قرارگاه جهادی شهید شوشتری با حضور ۲۲۰ دانشجوی جهادگر از دانشگاه های شهرستان بوشهر از هفته دوم نوروز در مناطق محروم دشتستان و تنگستان انجام شد.

وی افزود: تشکیل قرارگاه استانی عهد خدمت برای هماهنگی و استفاده حداکثری از ظرفیت های دولتی و غیردولتی استان بوشهر از طرف معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه ها و استانداری ها ابلاغ شده بود.

اسلامی با انتقاد از عدم تشکیل قرارگاه مرکزی در استان بوشهر افزود: طبق ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، رئیس قرارگاه های استانی مقام استاندار می‌باشد و بسیج دانشجویی عضو قرارگاه است اما تاکنون پشتیبانی مناسب از گروه‌های جهادی صورت نگرفته است.

مسئول قرارگاه جهادی شهید شوشتری عنوان کرد: دانشجویان جهادگر برای خدمت رسانی منتظر تشکیل قرارگاه نمانده و در روستاهای شول، گشی و دمروبادان از شهرستان دشتستان در حال خدمات جهادی در بخش‌های عمرانی، ساخت و ساز، فرهنگی، اشتغال‌زایی، آموزشی، بهداشتی و درمانی هستند.

دانشجوی دانشگاه خلیج فارس اشاره کرد: با توجه به اهمیت ترویج روحیه جهادی و اقدام جهادی برای حل مسائل مردم و اقدامات دانش بنیان که دانشجویان می‌توانند علم داران شایسته ای برای آن باشند، انتظار بود حمایت به سزایی از دانشجویان جهادگر به عمل آید.

اسلامی گفت: متاسفانه از طرف استانداری و مجموعه دولت در استان و شهرستان دشتستان اقدامی صورت نگرفت و بعد از شروع اردوی جهادی دیداری از طرف مسؤولان شهرستانی در حد عکس یادگاری صورت گرفت و تنها با حضور و پیگیری نماینده محترم ولی فقیه در استان، برخی از مسؤولین خود را موظف به حضور در این منطقه دانستند.

مسئول قرارگاه جهادی شهید شوشتری بسیج دانشجویی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه های قرارگاه جهادی مدون، بلند مدت و دانش بنیان‌ است لازم است برای تسریع در تحقق اهداف، همراهی و حضور دستگاه های دولتی استان با ما باشد و مسؤولین استان اهمیت این قبیل فعالیت‌های خودجوش جهادی و علمی را درک نمایند.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی