معاون کشاورزی و تولید‌های توسعه نیشکر خوزستان: برداشت ۳۵ تا ۳۸ درصد نیشکر در استان به صورت سبز انجام می‌شود.

به گزارش آماج خبر، محمدامین روزبخش زاده گفت: در حال حاضر نیشکر در حال رشد است و همچنان در فصل داشت به سر می‌بریم و برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.

وی فصل برداشت نیشکر در طول یکسال را ۱۰۰ روز اعلام کرد و افزود: در این روز‌ها ۳۵ تا ۳۸ درصد محصول به روش سبز برداشت می‌شود، به عبارت دیگر به طور میانگین هفته یک تا ۲ روز براساس شرایط مجبور به برداشت سیاه و آتش زدن مزارع هستیم.

روزبخش زاده درخصوص چگونگی برداشت نیشکر به صورت سیاه یا سبز ادامه داد: بخشی از مزارع بر حسب اجبار به دلیل ارتفاع یا شرایط خاص این گیاه جادویی در سراسر دنیا، قبل از عملیات برداشت، سوزانده می‌شوند تا شرایط برداشت نیشکر فراهم شود.

معاون کشاورزی و تولید‌های توسعه نیشکر خوزستان می‌گوید: در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از برداشت نیشکر به صورت سبز انجام می‌شود و امسال نیز برداشت سبز را در دستور کار داریم و بستگی به شرایط خاص هر مزرعه، این روش را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در ۳۶۵ روز سال نیشکر دارای سطح سبز است، اضافه کرد: این گیاه اکسیژن تولید و انیدرید کربنیک را جذب می‌کند و باعث تلطیف و تصفیه هوای اطراف می‌شود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده