طرح کشوری «برگ مهر» با هدف فرهنگ‌سازی نیکوکاری دانش‌آموزان به وسیله بازیافت کاغذ اجرا می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی مقیمی امروز در نشست خبری طرح کشوری «برگ مهر» که در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله سیل، زلزله و موارد عام‌المنفعه در کنار مردم بوده و تلاش این بنیاد بر مبنای فرهنگ‌سازی کار جهادی است.

وی با بیان ضرورت برنامه داشتن برای نسل جوان و نوجوانی که همراه با تاثیر فضای مجازی بزرگ شده‌، گفت: بر همین اساس طرحی را آغاز کردیم به نام «طرح کشوری برگ مهر» با هدف این‌که فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر طرح کشوری برگ مهر افزود: هر ایرانی سالیانه ۱۳ کیلوگرم کاغذ مصرف می‌کند و در سر جمع میانگین مصرف ۹۰۰ میلیون کیلوگرم کاغذ در ایران است. نیمی از زباله‌های خشک ایران هم کاغذهای قابل بازیافت هستند و با توجه به این‌که حدود ۱۵ میلیون دانش آموز داریم، مشارکت دانش‌آموزان می‌تواند حجم زیادی بازیافت را ایجاد کند.

مقیمی اضافه کرد: در این طرح پیش‌بینی شده است با هشتگ دانش‌آموز بخشنده، دانش‌آموزان کاغذها و کتب باطله خود را تحویل مساجد یا پایگاه‌های این بنیاد در سراسر کشوربدهند. برای تشویق آن‌ها نیز مسابقه‌ای پیش‌بینی شده که از لحظات نیکوکاری و محبت خودشان عکس یا فیلم یک دقیقه‌ای بگیرند و در فضای مجازی به شماره ۰۹۱۰۴۳۰۱۱۶۰ بفرستند و در پایان از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

مدیر طرح کشوری برگ مهر اظهار کرد: درآمد حاصل از این طرح در تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند استفاده شده و در آخر این طرح هم همایش اختتامیه‌ای برای تجلیل از صدها دانش آموز نیکوکار خواهیم داشت. تمام تمرکز و دغدغه ما این است که دانش‌آموزان با همراهی والدین، در فضای مجازی این بحث فرهنگی را پیگیری کنند. ضمنا تصمیم داریم یکی دانش‌آموزان را به عنوان دانش آموز بخشنده سال معرفی کنیم.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان