بهمن امیری مقدم  با اشاره به مصوبه تجهیز ادارات و سازمان‌های دولتی کرمانشاه به مولد برق، اظهار کرد: این مصوبه در جلسه پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی در پیک مصرف برق و خاموشی‌های فصل تابستان صورت گرفت تا آمادگی‌های لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر کشاورزان و روستاییان باید در فصل زمستان از طریق هدایت آب‌های سطحی به حفره‌های زیرزمینی ذخایر مورد نیاز در فصل تابستان برای آبیاری مزارع و باغات انجام دهند.

استاندار کرمانشاه به تبیین پدافند غیرعامل اشاره کرد و تصریح کرد: پدافند غیر عامل در بین تمام خانواده‌ها باید تبیین شده و تحقق این امر نیازمند آموزش است تا مردم نسبت به مسائل و مشکلات احتمالی احساس تکلیف کنند.

امیری مقدم بیان کرد: در حال حاضر همشهریان نسبت به پدافند غیر عامل توجه چندانی نداشته و چنانچه برای مدتی با مشکل قطعی گاز برخورد داشته باشند در منازل آمادگی لازم برای تأمین نیازهای خود ندارند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه برای هر اقدامی باید تدابیری برای پدافند غیرعامل اندیشه شود، خاطر نشان کرد: هر یک از دستگاه‌های فعال بر اساس برنامه‌های خود باید اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از فرصت‌های ایجاد شده نیز برای جلوگیری از تهدیدات بعدی استفاده کند.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی