تا شهریورماه ۳۲ طرح در قالب ۱۰۲ کلاس درس با زیربنای ۱۶ هزار متر مربع و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش آماج خبر، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان با اشاره به پروژه‌های خیرسازی که به بهره برداری رسیده‌اند، گفت:در حال حاضر ۳۹ طرح در قالب ۱۹۷ کلاس درس داریم و ۳۲ خیر نیز با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در ساخت این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

 

زیبا صالح‌پور با اشاره به طرح های خیرسازی که به بهره برداری رسیده‌اند، افزود: تا شهریورماه ۳۲ پروژه در قالب ۱۰۲ کلاس درس با زیربنای ۱۶ هزار متر مربع و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌اند. البته تا پایان سال نیز مدارس زیادی برای بهره‌برداری داریم.

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان با اشاره به عملکرد خیرین مدرسه‌ساز، گفت: در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، استان خوزستان رتبه اول را با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت به دست آورد.

 

صالح‌پور گفت: مدارس سنگی هزار و ۲۰۰ کلاس بودند که تا امروز حدود نصف این کلاس‌ها یا ساخته شده‌اند یا تا پایان سال با مدارس استاندارد جایگزین خواهند شد. مابقی نیز با برنامه‌ریزی نوسازی مدارس و مشارکت خیرین برچیده خواهند شد. امیدواریم یک روز جشن برچیده شدن مدارس سنگی و خطرساز را بگیریم.

 

وی با اشاره به وضعیت خوزستان در طرح آجر به آجر، ادامه داد: در بحث طرح آجر به آجر که سه پویش آن برگزار شد، خوزستان رتبه‌های چهارم در پویش اول و رتبه‌های اول در پویش دوم و سوم را داشت. خوشبختانه استان خوزستان در پویش چهارم که هنوز به پایان نرسیده است، رتبه اول را دارد که با اختلاف بسیار زیاد با بقیه استان‌ها است. در این طرح، تا امروز ۲۵ هزار شرکت‌کننده داشتیم و مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان نیز جمع آوری شده که عمدتا از طرف دانش‌آموزان بوده که فرهنگ‌سازی خوبی است.

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان با اشاره به کمک خیرین مدرسه‌ساز در پروژه‌های بزرگ آموزشی، گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ که افتتاح شد، آموزشگاه ۱۵ کلاسه در اهواز است که ۱۲ سال رها شده بود و با همت نوسازی مدارس و خیر مدرسه‌ساز به افتتاح رسید. همچنین در منطقه مهدیس اهواز دو مدرسه با کمک یک خیر افتتاح و بخشی از مشکلات ناحیه ۳ اهواز حل شد. در شوشتر نیز یک مدرسه ۱۲ کلاسه افتتاح شد. در اندیکا یک مدرسه، در باغملک چهار مدرسه روستایی، دو مدرسه در باوی، دو مدرسه در ایذه، دو مدرسه در دهدز و چهار مدرسه در کرخه نیز به بهره بردار رسیدند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده