اولین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی زنان آسیای میانه موسوم به کافا ۲۰۲۲، دیشب در دوشنبه تاجیکستان با قهرمانی مقتدرانه تیم بانوان ایران به پایان رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از پایگاه فوتسال پلانت، اولین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی زنان آسیای میانه موسوم به کافا ۲۰۲۲، دیشب در دوشنبه تاجیکستان با قهرمانی مقتدرانه تیم بانوان ایران به پایان رسید.

 

در این رقابت‌ها ۴ تیم حضور دارند که به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در سالن ۳۰۰۰ نفری چند منظوره مجموعه ورزشی دوشنبه رقابت کردند. نتایج روز ششم و پایانی مسابقات به این شرح است:

ازبکستان ۱۰ – ۰ قرقیزستان

تاجیکستان ۰ – ۹ ایران (گل‌ها: نسترن مقیمی در دقیقه ۱۴، فرشته کریمی ۱۷، ۱۸ و ۳۳، سارا شیربیگی ۱۶ و ۲۹، نسا احدی ۲۰، مهسا علی مددی ۲۲ و سحر پاپی ۲۸)

 

تیم بانوان ایران پیش از این ۵ – ۲ تیم ازبکستان، ۱۲ – ۰ تیم تاجیکستان و ۱۰ – ۰ و ۵ – ۰ تیم قرقیزستان را شکست داد و با تیم ازبکستان ۲ – ۲ مساوی کرد.

 

-در این دوره در مجموع برای ایران، فرشته کریمی ۹ گل، سارا شیربیگی ۸ گل، نسترن مقیمی ۶ گل، سحر پاپی ۵ گل، فرشته خسروی و نسا احدی ۳ گل، فاطمه پاپی، سحر زمانی فرد، مهسا علی مددی و فاطمه رحمتی ۲ گل و نیسو عبدالله اوا (مدافع تاجیکستان) به ثمر رساندند.

 

در جدول پایانی فوتسال قهرمانی زنان کافا، تیم ایران (تفاضل گل ۳۹+) با ۱۶ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های ازبکستان (تفاضل گل ۳۰+) با ۱۳، قرقیزستان با ۴ و تاجیکستان با یک امتیاز دوم تا چهارم شدند.

 

** برترین‌های مسابقات:

* جایزه ویژه: تیم ملی تاجیکستان

* بهترین گلزن: مفتونه شوییموفا از ازبکستان با ۹ گل

* جایزه بازی جوانمردانه: تیم ایران

* بهترین بازیکن: فرشته کریمی از ایران

* بهترین دروازه بان: فرزانه توسلی از ایران

 

  • نویسنده : نرگس حیدری