استاندار چهارمحال و بختیاری که در دورهمی دختران حاج قاسم حاضر شده بود گفت: جهادتبیین مهمترین وظیفه شما دختران و همه ماست تا وظیفه خود را به خوبی انجام داده باشیم.

غلامعلی حیدری شنبه شب در گردهمایی دورهمی دختران حاج قاسم در شهرکرد افزود: حاج قاسم یک مکتب و یک جریان بود و باید مکتب حاج قاسم را بشناسیم و دختران حاج قاسم را نیز تکریم کنیم.

وی اظهارداشت: حاج قاسم در زمان خودش یک اسطوره بزرگ بود که نسل فعلی موفق شد او را از نزدیک مشاهده کند که در دفاع مقدس و در دفاع از حرم چه حماسه های بزرگ و ماندنی آفرید.

حیدری گفت: زنان و دختران حاج قاسم نماد عفاف، حجاب و زندگی عفیفانه در جهان اسلام هستند.

وی به برپایی ۲۰۰ موکب در روز عید غدیر در استان اشاره کرد و گفت: مردم مومن مانند دهه محرم و پیاده روی اربعین در این مراسم شرکت کردند و حماسه بزرگ را آفریدند.

حیدری افزود: دختران حاج قاسم مانند رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای صیانت و اطاعت از دین، کشور و ناموس خواهند ایستاد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالگرد شهدای عملیات رمضان گفت: پدران و برادران شما در استان ۵۹ شهید و ۳۰۰ رزمنده تقدیم به کشور، اسلام و انقلاب کردند.

وی اظهارداشت: امروز از ۲ کتاب نوجوانان و جوانان شهید به نام ظفر و خدارحم خالدی که در دفاع از اسلام، انقلاب و ناموس به شهادت رسیدند رونمایی شد.

مدیرکل تبلیغات چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به کمبود نشاط عفیفانه در جامعه، گفت: پیام نه شرقی نه غربی را فقط در لایه سیاسی پیگیری کردیم ‌و در لایه فرهنگی به آن توجهی نکردیم.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: مسئله بانوان یکی از ابعاد جدی برنامه‌ریزی فرهنگی در استان بود که نیازمند تقویت بود و در این راستا قرارگاه بانوان در استان طراحی شد.

مدیرکل تبلیغات چهارمحال و بختیاری افزود: در قرارگاه بانوان ۲ کارگروه کودک و رصد بانوان شکل‌ گرفت تا مسائل مربوط به بانوان با عنوان «زن تشکیل حیات» احیا شوند.

وی اضافه کرد: در وهله اول ۶۰۰ مسئله مربوط به بانوان احیا و در آخر هفت مسئله اساسی مطرح شد و برای دختران ۱۶ تا ۲۴ سال که طبق آمار حدود یک‌سوم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند برنامه‌ریزی صورت گرفت.

طاهری بیان کرد: در گام اول در آبان‌ماه ۱۴۰۰، ۳۴۰ نفر از دختران حاج قاسم با شرکت در کارگاه‌های مختلف گفت‌وگو کردند و پس از آن مقر دختران در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: تصمیم بر این بود که دختران حاج قاسم گردهمایی دخترخاله‌ها را شکل دهند که به دلیل چالش جمعیت، این انسجام اجتماعی دچار مشکل شده و از حضور دخترعمو و عمه ها نیز شرکت کردند.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال وبختیباری نیز ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی و بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و بزرگداشت یاد و خاطر شهدای ۲۱ تیرماه گفت: دختران جایگاه مهم و ویژه ای در کشور دارند و آینده‌ساز کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید نسل فضای مجازی است، اظهارداشت: اگر امروز کاری نکنیم نسل آینده به هوش مصنوعی مراجعه خواهد کرد و باید برای داده های هوش مصنوعی در کشور برنامه‌ریزی شود.

  • نویسنده : سید سینا بنی هاشمی