استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی طرح‌های عمرانی گفت: ۷۵ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان مختص سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

علی حیدری روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت در شورای اداری و آیین افتتاح برنامه‌های هفته دولت که با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات قابل‌توجهی در حوزه‌های مختلف استان انجام شده است که با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری افزود: پس از سفر رییس‌جمهور به استان قسمتی از اعتبارات مصوب این سفر اختصاص پیدا کرد و روند خدمات‌رسانی به‌منظور تحقق مصوبات سفر با هدف اُمیدافرینی بین مردم تسریع شد.

حیدری به تلاش‌های دولت سیزدهم برای ارتقای حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: رتبه بیکاری استان از دوم‌ کشوری با هشت پله ارتقا به دهم رسید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این طرح با کار جهادی روند و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و استان در رتبه نهم کشور است.

وی با اشاره به لزوم اجرا و توسعه سند آمایش سرزمینی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون تنها ۹ شهر از مجموع ۴۳ شهر استان مجتمع دامپروری دارد که باید یه تمامی شهرها تسری یابد.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وحدت و همدلی بین مسوولان، نمایندگان و مردم استان اظهار داشت: آب به‌عنوان بحرانی‌ترین و اصلی‌ترین اولویت این استان در دولت سیزدهم مطرح شد که در همین راستا تهیه طرح جامع آب در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم افزایش گلخانه‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با نگاه به سند آمایش سرزمینی و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت.

حیدری به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بوم‌گردی‌ها در استان ضروری است.

وی افزود: وجود جاذبه‌های اکوتوریستی، تالاب‌های متعدد در ارتفاع بالای ۲ هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا، وجود ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و تنگ‌صیاد از مهم‌ترین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری است که باید به سند توسعه استان افزوده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توزیع عادلانه اعتبارات مختلف با رعایت توجه به مناطق کمتربرخوردار و محروم، تلاش برای رفع موانع تولید و توسعه، برپایی میزهای خدمت در مصلای‌های نماز جمعه و برپایی ملاقات‌های عمومی در دوشنبه‌های هر هفته از فعالیت‌های مدیران دولت سیزدهم در استان به‌شمار می‌رود.

وی تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، ارتباط با رسانه‌های گروهی و حضور بین مردم و قشرهای مختلف را از ویژگی‌های مدیران دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: حضور میدانی بین مردم هنگام بروز بحران‌های مختلف استان از پیکر اقدامات این دولت است.

حیدری اظهار داشت: ۹ طرح توسعه‌ای ویژه توسعه چهارمحال و بختیاری در مدت فعالیت دولت سیزدهم تصویب شد که نقش مهمی در تسریع روند توسعه استان دارد.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حوزه فرهنگی چهارمحال و بختیاری گام‌های بلندی در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شد.

حیدری تصریح کرد: شورای اداری چهارمحال و بختیاری را در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان به‌عنوان محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل برگزار شد تا پس از آن هم با شهدا تجدید بیعت شود.

وی یادآور شد: مدیریت میدانی از سوی مدیران دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری موفق عمل کرده و برخی آنان برای اعزام به سطح ملی دعوت شده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان‌ ذخیره‌سازی شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر رشد دارد.

وی گفت: ۶۸۲ نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش مشارکت در انتخابات به‌شمار می‌رود.

حیدری تاکید کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم هُلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کردند.

حیدری محرومیت‌زدایی را ضروری دانست و افزود: خدمات‌رسانی به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است.