رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که بسیاری از گودهای ایجاد شده در پایتخت قبل از تکمیل و صدور پروانه ساختمانی برداشته شده است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ مهدی چمران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در مورد وضعیت ایمنی گودهای رها شده در پایتخت گفت: یکی از مشکلات ما در تهران این است که اجازه گودبرداری ساختمان قبل از تکمیل و صدور پروانه داده می‌شود و ممکن است بعد از گودبرداری یا نقشه تأیید نشود و یا حتی سرمایه‌گذار از ادامه ساخت منصرف شود و آن وقت شهر می‌ماند و گود برداشته شده.

 

وی با بیان اینکه برگرداندن ساختار زمین کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: ایمن‌سازی گود هزینه زیاد دارد و فرایندی سخت و پیچیده دارد.

 

چمران با تأکید بر اینکه شورای شهر باید طرحی بدهد که گودها تا زمان صدور پروانه ایجاد نشود، گفت: بسیاری از گودها قبل از صدور پروانه ایجاد شده است و حالا اگر گودبرداری را منوط به صدور پروانه کنیم اتفاقی نمی‌افتد و مالک می‌تواند یک تا دو ماه صبر کند و این بهتر از آن است که گود ایجاد شود و سال‌ها رها شود.

 

وی افزود: سال‌های قبل دستورالعملی در این زمینه داشتیم اما مطمئن نیستم که اجرا شده یا نه و شورا و شهرداری باید در این زمینه پیش قدم شوند.

 

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ابتدای شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی خرمشهر گفت: بدون شک آزادسازی خرمشهر از دست نیروهای مهاجم یکی از مهمترین حوادثی است که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته است.

 

چمران افزود: فتح خرمشهر تأثیر بسزایی در کشور ما گذاشت و شعفی که مردم ما آن روز به دست آوردند پس از فرار شاه بی سابقه بود. باید قدر پیروزی‌های خود را بدانیم. نباید با کوچک‌ترین مشکل به تمام این پیروزی‌ها پشت پا بزنیم و تحت تأثیر تبلیغات از سوی دشمنان قرار بگیریم.

 

چمران با اشاره به روز چهارم خرداد ماه گفت: آزادی دزفول را نیز باید تبریک بگویم و مقاومت مردم دزفول را به آنها تبریک می‌گوییم.

 

وی با اشاره به شهادت شهید خدایی گفت: شهید صیاد خدایی از حرم مطهر محافظت کرد اما رژیم صهیونیستی و دشمنان ما در رصد نشسته اند تا سربازان کشور ما را به شهادت برسانند و ان‌شاءالله دوستان ما انتقام خون این شهیدان را بگیرند.

 

چمران تاکید کرد: صداهای بچه‌های ما که در تمام کشور طنین انداز شده است برای بسیاری زجر آور است اما برای ما مایه شعف و شور است و اگر سربازان ما از بین بروند دهه نودی‌ها هستند که جای آنها را پر کنند.

 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه آبادان گفت: هنگام ساخت یک ساختمان مهندسین ناظر باید به تمامی امور توجه داشته باشند و البته پس از ساخت نیز این ساختمان‌ها باید تعمیر و نگهداری شوند ساخت ساختمان با طبقات زیاد بدون هیچ نگاه کارشناسی صحیح نیست نظیر ساختمان‌هایی مانند متروپل ممکن است در سراسر کشور وجود داشته باشد. برای افرادی که در آبادان آسیب دیدند متاسف هستیم و ان‌شاءالله مصدومان به خوبی درمان شوند و این درس عبرتی برای تمام شهرداری‌ها باشد که قوانین شهرسازی را به خوبی رعایت و اجرا کنند.

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی