مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت:۳۰ درصد مدارس این استان توسط خیرین مدرسه‌ساز و یا با مشارکت خیرین احداث شده است.

دولت لطفی روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: سالانه بطور میانگین ۲۰ مدرسه خیرساز از طریق اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تحویل آموزش ­و­ پرورش می‌شود.

وی گفت: ۲۱ پروژه خیری نیمه‌ کاره نیز در استان در حال ساخت است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهند شد و همچنین ۱۶ پروژه خیری در مرحله کلنگ‌زنی و شروع کارهای اجرایی در استان است.

لطفی از اجرای طرح خیری مدرسه‌سازی آجر به آجر خبر داد و اظهارداشت: برای اجرای مناسب این طرح از سوی مجموعه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با استفاده از ظرفیت بیشتر خیرین مدرسه‌ساز تلاش خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های اردبیل ،خلخال ،پارس‌آباد و مشگین‌شهر افزود: هر قدر به فضاهای آموزشی و کیفیت تحصیل اهمیت بیشتری داده شود ، شاهد افزایش سطح کیفیت تحصیل خواهیم بود.

او تشریح کرد: تمام تلاش خود را برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش‌آموزی در مدارس استان بویژه در شرایط کرونایی انجام می‌دهیم.

مدیرکل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل با بیان اینکه با وجود محدودیت اعتباری در دولت مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی کمک بزرگی به اجرای پروژه‌های فضای آموزشی و ساخت مدرسه می‌کند، گفت: از ابتدای فعالیت خیرین مدرسه‌ساز این استان تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش منطقه شده است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف استان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و احداث فضاهای آموزشی شهری و روستایی برطرف شده ، اظهارداشت: اجرای طرح‌های خیرین مدرسه‌ساز و نیز ترغیب و فرهنگ‌سازی در این زمینه اولویتی اساسی و مهم است.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد مدارس سبز نیز در استان اجرا می‌شود، افزود: با توجه با اهمیت بالای این پروژه و لزوم توجه به مسائل زیست محیطی و زندگی سالم، باید طراحی و اجرای آن با رعایت تمامی استانداردهای مربوط به مدارس سبز صورت گیرد و در این راستا خواستار مطالعه هرچه بیشتر گروه مهندسین مشاور و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و ارائه گزارش پیشرفت بصورت مستمر هستیم.

  • منبع خبر : ایرنا