نماینده ولی فقیه در استان یزد: مسئولان باید برای مالیات کاسبی که به درآمد نرسیده است، چاره اندیشی کنند.  

به گزارش اماج خبر به نقل از صدا و سیما یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با نمایندگان اصناف که به مناسبت روز اصناف برگزار شد، با اشاره به ولایی بودن و مومن بودن بازاریان استان یزد گفت: مومن و متدین بودن و تلاش برای کسب روزی حلال از ویژگی‌های شاخص یک کاسب و بازاری است که به حمدالله این ویژگی در اصناف مختلف و قشر بازاری یزد دیده می‌شود.نحوه وصول مالیات از کسبه فاقد درآمد نیازمند بازنگری است

 

 

وی افزود: کسبه‌های یزدی در زمینه پرداخت مالیات بسیار احساس مسئولیت می‌کنند و این امر برای آن‌ها حائز اهمیت است. ضمن اینکه اصناف همواره همپای نظام بوده و از هیچ کمکی به انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرده اند.

 

 

امام جمعه یزد، شرایط سخت اصناف در زمان کرونا را ضربه‌ای سنگین به اصناف و اقشار مختلف دانست و تصریح کرد: عنایت خدا، صبوری مردم و کمک اصناف و اقشار مختلف به یکدیگر از عوامل مهم گذر از دوره‌های سخت است.

 

 

وی مالیات را مسئله مهمی دانست و اظهار داشت: مالیات باید از درآمد کسبه پرداخت شود و مسئولان باید برای مالیات کاسبی که به درآمد نرسیده است، چاره اندیشی کنند.

 

 

ناصری عنوان کرد: اصناف باید دست در دست هم دهند و اجازه ندهند ناامیدی ابتدا بر این قشر از جامعه و سپس بر مردم حاکم شود. تعامل سازنده با یکدیگر و مردم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشت.

 

 

نماینده، ولی فقیه افزود: تصاویر پخش شده در رسانه‌ها در مورد تجمع اقشار مختلف نسبت به شرایط اقتصادی، در شان و منزلت ملت ایران و همچنین یزدی‌ها نیست و امید است با چاره اندیشی مسئولان و با برطرف شدن مشکلات اقتصادی دیگر شاهد اینگونه موارد نباشیم.

 

 

نماینده اصناف نیز در این نشست به بیان برخی از مشکلات اصناف از جمله کسادی بازار، مشکلات اصناف در پرداخت مالیات، آمادگی اصناف برای همراهی با مسئولان در حوزه‌های مختلف و … پرداخت.

 

 

 

گفتنی است مالیات تعیین شده برای اصناف با اعتراض های فراوانی مواجه شده است. اصناف اعلام کردند که ضرایب تعیین شده بسیار بالا است و در منطق کسب و کار امروز جامعه چنین سود‌هایی به خصوص برای کسبه خرد وجود ندارد.

 

 

 

ممکن است فروش آن‌ها به واسطه تورم افزایش پیدا کرده باشد و به طور مثال فروش یک میلیاردی سال ۹۷ امروز به ۴ میلیارد رسیده باشد، اما سود سال ۱۳۹۷ متناسب با سود سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ نیست. به طور مثال اگر در آن زمان از هر ۱۰۰ تومان فروش ۲۰ درصد آن سود بوده است، امروز این عدد به حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

  • نویسنده : فاطمه همتی