۵۵ فروند بویه پلی‌اتیلن با بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در بندر امام خمینی تولید شد.

به گزارش آماج خبر، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف تامین بویه‌های پلی اتیلن در بنادر جنوب غرب کشور، طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه با محوریت بندر امام خمینی در دستور کار قرار گرفت.

علایی افزود: با بهره گیری از تجهیزات با نوآوری و تکنولوژی‌های روز کشور و توان شرکت‌های دانش بنیان، ۵۵ بویه از مجموع ۱۲۰ بویه پلی اتیلن به همراه متعلقات آن شامل انواع سولار و لنگر مهار تولید و ساخته شد.

وی ادامه داد: مراحل تولید انبوه بویه‌های مورد نیاز با محاسبات عملیاتی دقیق و متناسب با پهنه‌های دریایی مورد استفاده منطبق با الزامات انجمن چراغ‌های دریایی(IALA) انجام و پس از دریافت گواهی‌نامه‌های تخصصی و کسب تأییدیه از جانب مؤسسات رده‌بندی در آبراهه‌های تحت حاکمیت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: به دنبال بهره‌گیری و استقرار این سازه‌های دریایی در حوزه‌های دریایی ساحلی و فراساحلی، اهدافی نظیر ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، صرفه‌جویی ارزی و عدم وابستگی به منابع خارجی تحقق خواهد یافت.

علایی گفت: این اداره کل در نظر دارد در راستای اجرای پروژه طراحی و ساخت بویه‌های پلی‌اتیلن بنادر جنوب غرب کشور متناسب با نیازمندی‌های آبراه‌های بنادر امام خمینی و خرمشهر نسبت به ساخت ۶۵ فروند باقی‌مانده از مجموع ۱۲۰ فروند بویه اقدام نماید.

  • نویسنده : محمد خرم زاده