بررسی های نشان می دهد، که چهار نفر در لیست گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت سیزدهم قرار گیرند. به گزارش آماج خبر، پس از تکمیل کابینه وزاری پیشنهادی آیت الله رئیسی و دادن رای اعتماد مجلس به ۱۸ نفر از آنها، حالا نوبت به انتصاب‌های سازمانی […]

بررسی های نشان می دهد، که چهار نفر در لیست گزینه های احتمالی برای تصدی ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت سیزدهم قرار گیرند.

به گزارش آماج خبر، پس از تکمیل کابینه وزاری پیشنهادی آیت الله رئیسی و دادن رای اعتماد مجلس به ۱۸ نفر از آنها، حالا نوبت به انتصاب‌های سازمانی و معاونت‌های مختلف از جمله، معاونت علمی و فناوری، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان امور استخدامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتابخانه ملی و همچنین انتخاب استاندار‌های سراسر کشور رسیده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور نیز محسوب می‌شود و فلسفه وجودی این سازمان و سازمان برنامه و بودجه، به لحاظ ریشه ای از مشابهت زیادی برخوردار است، بطوریکه امکان تفکیک این دو سازمان در واحد‌های استانی وجود ندارد و همچنان با وضعیت سابق تحت عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها فعالیت می‌نمایند.

اکنون از آنجا که به احتمال زیاد، در روز‌های آینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور شاهد تغییر و تحولاتی در بخش مدیریتی آن باشد، چهار گزینه اصلی برای ریاست این سازمان مطرح شده است.

گزینه اول برای تصدی معاونت استخدامی، ” دکتر لطف‌الله فروزنده دهکردی” است، وی  (زاده ۱۳۴۰ در شهرکرد) سیاستمدار و سخنگوی جمعیت ایثارگران است.

او در دولت دهم، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و پس از آن، معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را برعهده داشت.

فروزنده هم اکنون به عنوان دستیار تولیت آستان قدس در امور استان‌ها منصوب گردیده است.

نام مطرح شده دوم، “دکتر موسی مهدوی” است، که از سوابق مدیریتی و شغلی او میتوان به:

-معاون سرمایه انسانی آستان قدس رضوی،

 

-معاون اقتصادی آستان قدس رضوی،

 

-معاون اسبق مرکز راهبردی سپاه،

 

-مدیر طراحی و اجرای پروژه‌های ۸ گانه پایه و بنیادین منابع انسانی سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی،

-رئیس اسبق مرکز آموزش مدیریت دولتی و همچنین مدرس دانشگاه اشاره کرد.

اسم دیگری که می‌توان از او برای تصاحب این عنوان نام بُرد، “دکتر علیرضا علی محمدی”، وزیر اسبق آموزش و پرورش دولت نهم است.

وی زاده ۱۳۳۸ می‌باشد و مدرک دکترای خود را در مدیریت تولید از دانشگاه تربیت مدرس و مدرک کارشناسی ارشد را در زمینه مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس و همچنین مدرک کارشناسی را در زمینه مهندسی متالورژی از دانشگاه علم و صنعت ایران کسب نموده است.

نامبرده، استاد رشته مدیریت با پایه دانشگاهی رتبه ۳۲ دانشگاه علم و صنعت ایران است.

در این میان گروهی نیز از ” دکتر عادل آذر”، بعنوان رئیس آینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور نام می‌برند.

آذر،  نمایندهٔ مجلس هفتم و رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور است که اکنون استاد دانشگاه تربیت مدرس‌ می‌باشد.

وی همچنین، دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی،  کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است.

عادل آذر، در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نمایندهٔ دهلران در مجلس حضور داشت و در فاصله سال‌های ۸۹ تا ۹۵ برای مدت بیش از ۶ سال، ریاست مرکز آمار ایران را برعهده داشت.

حال باید دید، سید ابراهیم رئیسی چه رویکردی را برای انتصاب رئیس سازمان اداری کشور اتخاذ خواهد کرد.