صدوشصت‌وسومین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی «آزما» ویژه بهمن 1400 به مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم در ۷۴ صفحه و بهای ۳۵ هزار تومان منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

یادداشت سردبیر و یادداشت مدیر مسئول در این شماره به ترتیب عناوین «حریم ممنوع رنج مقدس» و «آن غروب‌های خاطره‌ساز» را با خود به همراه دارند. بخش یادداشت این شماره با مطالبی از محمود حسینی زاد، گیتا گرکانی، حورا یاوری، لیلی گلستان، علیرضا بهرامی، اسدالله امرایی، واهه آرمن، فواد نظیری، محمد مفتاحی و… همراه شده است. در بخش گفت‌وگو نیز دو مصاحبه با حمید ناصحی و محمدرضا چراغعلی درباره زندگی و هنر فرهاد مهراد، خواننده و موسیقی‌دان فقید ایرانی منتشر شده است.

 

در بخش «شعر خودمان» آثاری از فرزانه ولی زاده، نوشین جمشیدی، مائده جهاندار و منصور ململی منتشر شده و در بخش «شعر دیگران» نیز واهه آرمان ترجمه اشعاری از روزان هواسپیان را به مخاطبان ارائه داده است. همچنین در بخش داستان خارجی نیز داستان «اگر شهردار بود می‌فهمیدیم» از الکس مک الروی ترجمه شده و در «داستان ایرانی» هم «یک فنجان قهوه تلخ» نوشته ندا پیش‌یار به مخاطبان ارائه شده است.

 

  • نویسنده : ماهک شریفی